کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غرب اخلاق را فدای مادیات کرده است

مهر , 25 فروردين 1398 ساعت 10:44

حزب الله:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه غرب اخلاق را فدای مادیات کرده است، گفت: در این شرایط ضروری است تا نور قرآن به تمام جهانیان برسد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در اختتامیه سومین مسابقات بین المللی قرآنی طلاب علوم دینی جهان اسلام که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: حیات در عالم مادی و غیرمادی به وسیله نور قرآن است که بوجود آمده و اگر نور قرآن نباشد، حیات معنوی از بین می‌رود.
 
وی افزود: ویژگی دیگر نور نجات دادن انسان از ظلمات و پرتگاه‌ها بوده و برنامه قرآن مجید نیز بر نجات بشریت از ظلمت شرک، کفر، بی عدالتی، فساد اخلاق و دیگر ظلمت‌ها استوار شده است.
 
این استاد سطوح عالی حوزه گفت: سریع‌ترین حرکت در عالم، حرکت امواج نور بوده و قرآن مجید نیز سرعت بسیار بالایی در گسترش بین مردم داشته و بسیاری از متفکران این سرعت انتشار قرآن در دنیا را بی نظیر خوانده‌اند.
 
وی بیان کرد: قرائت، فهم، عمل به قرآن و منتشر کردن آن از محورهای اصلی فعالیت‌های قرآنی بوده و تفسیر باید از محورهای مهم مسابقات قرآنی شود.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: نور معنویت، عدالت، ایمان و پایمردی در قرآن از طرف خداوند در اختیار ما قرار گرفته و ما معتقدیم این نور جاودانه است، اگر امروز این نور بر دنیا حاکم شود، دنیای غرق در فساد را زنده می‌کند.
 
وی تأکید کرد: امام صادق (ع) دعوت موثر را عمل انسان می‌دانند و باید نسبت به عمل به مفاهیم قرآن اهتمام ورزیم.
 
مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: قرآن جسمی و روحی دارد، جسم قرآن الفاظ و روح قرآن محتوای آن است، مبادا ما تنها روی جسم قرآن متوقف و از روح قرآن غافل شویم.
 
وی ادامه داد: این وظیفه ماست که بتوانیم پیام نورانی قرآن را به سراسر جهان برسانیم و به عقیده من اگر ما تنها این پیام را به دنیا برسانیم، جاذبه‌های قرآن سبب می‌شود که همگان به دین خدا وارد و مفاسد برچیده شوند.
 
آیت الله العظنی مکارم شیرازی یادآور شد: در روایات اسلامی ۱۴ حق درباره فرزندان بر گردن پدر و مادر وجود دارد که یکی از آنها مکلف کردن فرزندان به قرائت قرآن است، همچنین باید سعی کنیم که قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها حضور داشته باشد و نباید از برنامه‌های قرآنی در این مراکز کاسته شود.
 
وی اضافه کرد: در بین مسلمانان نیز درباره عدم تحریف قرآن اتفاق نظر وجود ندارد و در میان اهل سنت و شیعیان اقلیت‌هایی وجود دارند که نظر دیگری دارند که این افراد معیار نیستند، معیار اصلی عالمان دینی هستند.
 
این مفسر قرآن کریم بیان کرد: نباید اجازه دهیم که این شبهات توسط مسلمانان مطرح شود و باید توان خود را روی شبهاتی بگذاریم که دشمنان واقعی ما طرح می‌کنند.
 
وی گفت: دشمنان قرآن دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند پایه‌های قرآن را متزلزل کنند و برخی از نوشته‌ها نشان می‌دهند که دشمنان قرآن را نفهمیده‌اند و ما باید به این شبهات پاسخ دهیم.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کرد: غرب اخلاق را فدای مادیات کرده و غرق در دلار و یورو و مباحثی از این دست شده و در این شرایط ضروری است تا نور قرآن به تمام جهانیان برسد.
 
وی عنوان کرد: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی این است که قرآن کریم در عموم بخش‌های زندگی ما ورود پیدا کرده و باید سعی کنیم قرآن را بیش از این میزان در زندگی مردم جاری و ساری کنیم.


کد مطلب: 194244

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194244/غرب-اخلاق-فدای-مادیات-کرده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com