کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بورس در آستانه فتح قله تاریخی

ایسنا , 24 فروردين 1398 ساعت 15:55

حزب الله:
در حالی امروز نماگر اصلی بازار به قله تاریخی خود نزدیک شد که نگرانی‌ها از افزایش ریسک‌های سیستماتیک ناشی از مسایل کلان اقتصادی وجود دارد. امروز بسیاری از سهم‌های شاخص‌ساز با رشد قیمت مواجه شدند و در برخی از آن‌ها شاهد صف‌های خرید بودیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، با باز شدن معاملات بازار سهام در اولین روز هفته، قیمت بیشتر سهم‌ها و مخصوصاً سهم‌های شاخص‌ساز با رشد مواجه شد و توانست به رقم تاریخی ۱۹۵ هزار و ۴۸۰ واحدی نزدیک شود با ورود نماگر اصلی به کانال تاریخی ۱۹۵ هزار واحدی بسیاری انتظار دارند که این شاخص برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه سقف ۲۰۰ هزار واحدی را رد کند.
 
هر چند که این افزایش مداوم می‌تواند سبب شود بازیگران بازار سهام سود بیشتری را به دست آورند اما از طرفی این افزایش‌ها به دلیل سیگنال‌هایی مانند افزایش تولید شرکت‌ها و رونق اقتصادی حاصل نشده است بلکه ناشی از ریسک‌های سیستماتیکی است که قیمت ارز را در طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته با رشد مواجه کرده است.
 
بیشتر شرکت‌های صادرات محور در این روزها شاهد افزایش قیمت سهام‌شان هستند اما در عین حال اگر قیمت دلار افزایش نیابد و به ثبات برسد و شاخصه‌های اقتصادی و سیاسی نیز با ثبات باشند شاخص کل نیز با احتمال بالایی با اصلاح روبرو خواهد شد.
 
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۲۲۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۹۵ هزار و ۲۰۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن ۶۸۳ واحد افزایش یافت و تا رقم ۳۸ هزار و ۸۶۰ واحدی بالا رفت. شاخص آزاد شناور نیز با ۱۱۹۵ واحد افزایش تا رقم ۲۲۰ هزار و ۴۳۵ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول و بازار دوم ۸۵۷ و ۲۶۴۹ واحد رشد کردند.
 
امروز نماد شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مپنا هر کدام به ترتیب ۲۶۱، ۱۹۴ و ۱۶۵ واحد تأثیر مثبت روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پارس و بانک ملت هر کدام به ترتیب ۹۵، ۸۲ و ۷۴ واحد شاخص‌های بازار سرمایه را کاهش دادند.
 
امروز علی‌رغم رشد تقریباً نیمی از سهام‌های گروه خودرویی شاخص‌سازهایی همچون ایران خودرو و سایپا روی شاخص‌های بازار سهام تأثیر کاهنده داشتند. در این گروه ۶۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
 
امروز گروه سیمان نیز از ارزش معاملات نسبتاً بالایی برخوردار شد؛ به طوری که حجم معاملات آن به رقم ۵۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات از رقم ۱۷۵ میلیارد تومان عبور کرد.
 
در گروه استخراج کانه‌های فلزی تمام سهم‌ها یکدست با رشد قیمت مواجه شدند و در برخی از آنها صف خرید شکل گرفت، اما در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با کاهش قیمت مواجه شد. حجم معاملات این گروه حدود ۵۹ میلیون سهم و ارزش معاملات آن به حدود ۴۷ میلیارد تومان رسید.
 
در گروه فلزات اساسی نوسان قیمت بیشتر سهم‌ها کمتر از سه درصد بود. برخی از سهم‌ها توانستند بیش از چهار درصد نوسان قیمت را تجربه کنند. در این گروه ۱۷۴ میلیون سهم به ارزش ۸۹ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
 
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱,۰۷۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۳.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد. همچنین تعداد معاملات امروز به عدد ۲۹۰، ۱۴۵۱ رسید.
 
آیفکس نیز با ۲.۸۶ واحد رشد رقم ۲۴۷۳ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرا بورس ایران به عدد ۵۷۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.


کد مطلب: 194217

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194217/بورس-آستانه-فتح-قله-تاریخی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com