تاریخ انتشارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
plusresetminus
حزب الله: وزیر آموزش و پرورش گفت: بین ۵۰ تا ۸۰ مدرسه در استان گزارش شده که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۲۱۵
احتمال اعلام پایان سال تحصیلی در خوزستان

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر سید محمد بطحایی  اظهار کرد: فرهنگیانی که در سیل خانه و کاشانه آنها دچار خسارت شده است، اقداماتی را برای دریافت تسهیلات کم بهره برای آنان در دست کار داریم و یا کمک‌های بلاعوضی را برای مرمت خانه‌های این فرهنگیان لحاظ کنیم.
 
وی ادامه داد: امیدوارم ظرف چند روز آینده این اقدامات برای تعیین تکلیف منازل فرهنگیان به نتیجه برسد و ما تصمیم نهایی را اعلام کنیم.
 
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با یکی دو تا از بانک‎ها صحبت کردیم، با توجه به اینکه تعداد فرهنگیانی که در استان‌های سیل زده دچار مشکل شدند زیاد نیستند امیدواریم بتوانیم کمک هزینه‌ای را برای بازسازی منازل آنها و یا تسهیلات کم بهره را در اختیار آنها قرار دهیم.
 
بطحایی با اشاره به اینکه  مدارسی که در لرستان تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند عدد دقیق آنها هنوز استخراج نشده اما بین ۵۰ تا ۸۰ مدرسه گزارش شده است، بیان کرد: این مدارس باید تخریب و بازسازی شوند چراکه به لحاظ ایمنی امکان حضور دانش‌آمنوزان در آنها وجود ندارد و خیرین پای کار آمدند و در استان حضور یافتند و تفاهم‌نامه‌هایی با آنان امضا شده است.
 
وی افزود: برای بازسازی و نوسازی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی نیز اعتبار ویژه‌ای ( پنج میلیارد تومان) در نظر گرفته شده است تا در مهرماه ۹۸ مدارس بدون مشکل در این شهرهای سیل زده از جمله لرستان(الیگودرز، پلدختر، دلفان، معمولان، دورود و ...) به فعالیت خود ادامه دهند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بعید می‌دانم در لرستان بخواهیم ادامه تحصیل را خاتمه دهیم اما اختیاراتی را به مدیران کل برای این امر داده‌ایم، چنانچه در منطقه‎ای مجبور باشند سال تحصیلی را خاتمه دهند این کار را انجام خواهند داد.
 بطحایی عنوان کرد: در خوزستان امکان اینکه بخواهیم پایان سال تحصیلی را اعلام کنیم وجود دارد چون بسیاری از مدارس در اختیار نیروهای امدادی و نهادهاست؛ اما در پلدختر تدابیری اندیشیده شده تا مدارس به فعالیت آموزشی خود اقدام کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین