تاریخ انتشارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
plusresetminus
پدر و مدیر برنامه‌های سردار آزمون از جزئیات زندگی این بازیکن ایرانی شاغل در لیگ روسیه و حضورش در زنیت سخن گفت.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۲۰۶
ناگفته‌هایی از زندگی "سردار" به روایت خلیل آزمون
 سردار آزمون این روزها عملکرد بسیار خوبی در تیم زنیت روسیه داشته است و همین مسئله باعث شده تا شبکه رادیویی روسیه به سراغ خلیل آزمون پدر این فوتبالیست ایرانی برود و مصاحبه‌ای با او انجام دهد.
 
متن بخش‌هایی از این گفت‌گو را در ادامه می‌خوانید:
 
* با توجه به عملکرد سردار آزمون در زنیت، باید الان پدر خیلی خوشحالی باشید، درست است؟
 
بله همینطور است‏.‬ در کل ما خانواده ورزشی پرجمعیتی هستیم که شاید به ۲۰۰ نفر نیز برسد. اکثر ما نزدیک به هم در منطقه‌ای نزدیک دریای خزر زندگی می‌کنیم که خیلی از ترکمن‌ها آنجا ساکن هستند.
 
شما چگونه خاویار سیاه دارید که یکی از بهترین نوع در جهان است؟
 
به این خاطر که آب تمیزتر است و ماهی‌ها به خوبی تغذیه می‌شوند.
 
سردار به غذاهای روسی عادت کرده است؟
 
بله خیلی زیاد و خیلی مواقع در رستوران‌ها غذا می‌خورد، ولی وقتی مادرش کنارش باشد ترجیح می‌دهد غذاهای مادرش را بخورد. مادر او نیز والیبالیست بوده است و من و برادرام نیز که هشت نفر می‌شدیم والیبال بازی می‌کردیم. سردار هم وقتی به تعطیلات می‌آید به سراغ والیبال می‌رود و والیبال بازی می‌کند.
 
سردار چطور اینقدر سریع است و پرش‌های بلندی دارد؟
 
برادر بزرگ من قهرمان دوی سرعت بوده است و با او کار کرده است و درباره پرش‌ها هم به خاطر تمرین‌ها و تعلیماتی بوده است که از والیبال به او یاد دادیم.
 
اولین بار وقتی روبین کازان به او علاقمند شد، اول قربان بردیف شما را دعوت کرد یا سردار را؟
 
اول من را دعوت کرد ولی چون زمستان بود و سرما بود ترسیدم و به همین خاطر بعداً در تابستان به آنجا رفتم و در دفتر او با قربان بردیف صحبت کردیم. آن مواقع من شناختی از بردیف نداشتم و فقط در تلویزیون او را دیده بودم. پیشنهاد جوانان چلسی نیز مطرح بود ولی وقتی با بردیف دیدار کردم و امکانات را دیدم، تشخیص دادم که بهتر است که با بردیف کار کند. الان که سردار در زنیت است، خیلی‌ها بازی‌های او را دنبال می‌کنند و او طرفداران و دنبال کننده‌های زیادی در ایران دارد.
 
در سن پترزبورگ در کنار خانواده هستید؟
 
بله و همسرم فعلاً برای یک مراسم در ایران است و بعداً به ما ملحق می‌شود.
 
برای ایرانی‌ها سخت است که به روسیه بیایند؟
 
خیر یک مسافت ۳ ساعته است و مشکلات ویزا هم وجود ندارد.
 
سردار مشکلی برای خدمت سربازی نخواهد داشت؟
 
در ایران قانونی است که فردی که در تیم ملی است یا به دانشگاه می‌رود می‌تواند تا بعد از ۳۰ سالگی نیز سربازی خود را به تأخیر بیندازد و بر این اساس سردار هم فعلاً می‌تواند به راه خودش ادامه دهد.
 
آیا سردار تحصیل هم می‌کند؟
 
بله در دانشگاه کازان در رشته مدیریت ورزشی امسال کارش را شروع کرده است.
 
از شرایط سردار در تیم زنیت راضی هستید؟
 
بله الان که او به تیم بزرگ‌تری آمده است دوست دارم که او به پیشرفت خود ادامه دهد و از سرگئی سماک نیز می‌خواهم که به سردار در این راه کمک کند و البته قدردان بردیف نیز هستم. سردار برای من گفته بود که جو خیلی خوبی در این تیم وجود دارد و بازیکنان با گرمی از او استقبال کردند.
 
آیا سومی در جام ملت‌ها نتیجه خوبی برای ایران محسوب می‌شود؟
 
ما امیدوار بودیم تیم به قهرمانی برسد ولی متأسفانه به ژاپن باخت. هر چند قبل تر از آن دو سال بود که فقط به اسپانیا باخته بودیم.
 
الان بهترین بازیکنان ایرانی چه کسانی هستند؟
 
جهانبخش در برایتون بازی می‌کند و کریم انصاری فرد در برایتون است و سعید عزت الهی هم دیگر بازیکن خوبی است که در ردینگ بازی می‌کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین