تاریخ انتشارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
plusresetminus
حزب الله: آرژانتین با صدور اعتبارنامه‌های دیپلماتیک به یک نماینده جدید بار دیگر حمایت خود را از رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد و رسما بر خروجش از بلوک منطقه‌ای اوناسور که بابت انفعال در برابر اقدام در ونزوئلا هدف انتقاد است، تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۱۸۵
آرژانتین نماینده گوآیدو در بوئنوس‌آیرس را به رسمیت شناخت

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، براساس یک بیانیه دولتی، اعتبارنامه‌های دیپلماتیک از سوی وزارت خارجه آرژانتین به الیسا تروتا گاموس که نماینده خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در آرژانتین است، تقدیم شد. نمایندگان وزارت خارجه آرژانتین و سفارت ونزوئلا در آرژانتین هنوز در این رابطه اظهارنظری نکردند.
 
آرژانتین که هم‌اکنون هیاتی دیپلماتیک از دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا دارد، ماه ژانویه گوآیدو را به عنوان "رئیس‌جمهوری موقت" ونزوئلا به رسمیت شناخت.
 
آرژانتین همچنین روز جمعه اعلام کرد که به جمع کشورهایی که از بلوک منطقه‌ای اوناسور (اساسنامه اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی) خارج می‌شود. موسس این بلوک هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا بوده است اما این نهاد بر سر بحران ونزوئلا تحت رهبری مادورو در شرف فروپاشی است.
 
روسای جمهوری آرژانتین، بزریل، کلمبیا، شیلی، اکوادور، پاراگوئه و پرو در ماه مارس اعلامیه‌ای را در سانتیاگو به امضا رساندند که یک بلوک منطقه‌ای از این کشورها تشکیل می‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین