تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
plusresetminus
حزب الله: مشاور فنی تیم ملی فوتبال بانوان کم‌‎تجربگی را از عوامل تاثیرگذار در حذف این تیم در مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۰ عنوان کرد و گفت: شتاب پیشرفت بانوان زیاد است.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۱۱۱
دلایل حذف تیم ملی فوتبال بانوان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ به مصاف تیم‌های فیلیپین، فلسطین و چین تایپه رفت و قبول دو شکست و یک پیروزی (برابر فلسطین) نتوانست مجوز صعود از این گروه را بگیرد و از دور مسابقات حذف شد.
 
حسین عبدی کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس که به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی بانوان ایران این تیم را در قطر همراه می‌کرد، در گفتگو با خبرنگار مهر به دلایل رقم خوردن این نتایج و ناکامی تیم ملی اشاره کرد.
 
نتایج راضی کننده نبود
وی در ابتدای گفتگوی خود گفت: مطمئناً نتایج راضی کننده نبود. بازیکنان تمام تلاش خود را کردند اما تجربه حریفان بیشتر بود و اشتباهات بازیکنان ما نیز مزید بر علت شد تا نتایج را واگذار کنیم. نوع بازی و تحت فشار گذاشتن حریفان از سوی ما بیشتر بود اما به دلیل کم تجربگی نتوانستیم نهایت استفاده را ببریم.
 
شتاب پیشرفت در فوتبال بانوان زیاد است
حریفان در ضد حمله و اشتباهات فردی موفق به گلزنی شدند چرا که بازیکنان ما کم تجربه هستند اما این نکته را خوب آموخته اند که باید تمام ۹۰ دقیقه را بجنگند و این کار را انجام دادند. ۱۲ روز پایانی را در کنار ملی پوشان حضور داشتم. مشکلاتی در این تیم وجود دارد که نمی‌توان در این مدت کوتاه برطرف کرد اما شتاب پیشرفت در فوتبال بانوان زیاد است.
 
هر بازیکنی آماده‌تر بود بازی کرد
عبدی درباره انتقاداتی مبنی بر عدم استفاده از فروغ موری و سارا قمی در ترکیب اولیه بازی‌ها وجود دارد، گفت: کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند از بیرون نظاره گر هستند اما زمانی که در داخل گود باشند متوجه شرایط و تفاوت‌ها خواهند شد. مطمئناً هر بازیکنی که آماده‌تر بود در این مسابقات بازی کرد. اینکه چه بازیکنی باید بازی کند تصمیم کادر فنی است. علیرغم احترامی که برای این نظرات قائل هستم اما باید در داخل کار بود تا شاهد تفاوت‌ها باشند.
 
سطح مسابقات داخلی متفاوت است
مدیر فنی تیم ملی فوتبال بانوان در ادامه در پاسخ به این سوال که موری و قمی از گلزنان مطرح رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان هستند و شاید می‌توانستند در این مسابقات نیز کمک بسیاری به تیم ملی کنند؟ افزود: سطح رقابت‌های لیگ برتر با بازی‌های بین المللی قابل مقایسه نیست. تیم‌های لیگ برتری چند بازیکن خوب را در اختیار دارند و در بازی مقابل تیم‌های ضعیف ممکن است ده‌ها گل زده شود اما وقتی همین افراد در مسابقات بین المللی و در سطح بالاتر قرار می‌گیرند تازه می‌توان تفاوت آنها را مشاهده کرد.
 
نوع پوشش هم تأثیرگذار بود
حسین عبدی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر به سایر مشکلات تیم اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط تیم ایران با حریفان قابل مقایسه نبود. گرمای هوا و نوع پوشش بازیکنان در کسب نتایج تأثیرگذار بود.
 
شرایط زمین متفاوت با ایران بود
عبدی به تأثیر دیدارهای تدارکاتی اشاره کرد و تصریح کرد: هر چه تیم ملی بتواند با تیم‌های طراز اول دیدارهای تدارکاتی خوب برگزار کند قطعاً نتایج آن را خواهد دید. همچنین شرایط سخت افزاری مانند زمین یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار است. در همین مسابقاتی که به میزبانی قطر برگزار شد شرایط زمین مسابقات با زمین تمرینی ملی پوشان در ایران بسیار متفاوت بود و حتی یک بغل پای ساده ممکن بود به خارج از زمین برود چرا که زمین به قدری صاف بود که اگر ضربه‌ای غیرمنطقی زده می‌شد به نتیجه نمی‌رسید. اینها تمام شرایطی است که ملی پوشان باید تجربه کنند.
 
تماشای بازی استقلال تأثیری نداشت
عبدی در پاسخ به این سوال که تماشای بازی استقلال پیش از بازی مهم مقابل چین تایپه در نتیجه کسب شده تأثیر گذار بود یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر. همه چیز طبق برنامه پیش رفت. بازیکنان پس از اتمام تمرینات خود در راه بازگشت و در میان راه به استادیوم رفتند در حالی که دقیقه ۵۵ بازی بود و پس از تماشای ۲۰ دقیقه از این دیدار استادیوم را ترک کردند و این موضوع هیچ ربطی به نتیجه بازی نداشت.
 
بعد از تیم ملی بازیکنان رها نشوند
مشاور فنی تیم ملی فوتبال بانوان تاکید کرد: ممکن است نفراتی در لیگ حضور داشته باشند که من آنها را ندیده باشم. اضافه شدن آنها به تیم می‌تواند بسیار کمک کند. باید بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم در نظر گرفته شود. نکته بسیار مهم این است که ملی پوشان پس از اینکه اردوی تیم ملی را ترک می‌کنند باید در مسابقات لیگ تمرینات خود را به صورت مستمر ادامه دهند و حتی یک روز از آن غافل نشوند چرا که بسیار مشکل است بازیکنی که به اوج آمادگی رسیده دچار وقفه شود و در اردوی بعدی که در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرد نیاز به آماده سازی داشته باشد. خواهش من این است که بازیکنان تمرینات خود را ادامه دهند نه اینکه تنها یک روز مانده به مسابقات لیگ بخواهند آنها را انجام دهند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین