تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
plusresetminus
حزب الله: فرماندار شهرستان ساوجبلاغ از قطع مقطعی سامانه هوشمند عوارض خودرو که در اتوبان کرج ورودی شهر جدید هشتگرد نصب‌شده بود، خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۱۰۷
قطع مقطعی سامانه هوشمند عوارض در ورودی شهر جدید هشتگرد

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ابوالقاسم پالیزگیر  با اشاره به آرین تصمیمات اتخاذشده در خصوص سامانه هوشمند عوارض خودرو که قبل از پل ورودی شهر جدید هشتگرد نصب‌شده است، اظهار کرد: از زمانی که این سامانه فعال‌شده است پرداخت عوارض به‌صورت الکترونیکی محاسبه‌شده و هیچ‌گونه جریمه‌ای برای خودروهای عبوری محاسبه نشده است.
 
وی با تأکید بر اینکه جانمایی این سامانه در ورودی شهر جدید هشتگرد بدون هماهنگی با مسئولان استان و شهرستان ساوجبلاغ انجام‌شده است، گفت: اگر نیاز به اطلاع‌رسانی مستقیم به مدیران شهرستان نبوده انتظار داشتیم که حداقل هماهنگی لازم با مسئولان استانی صورت گیرد.
 
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ به گفتگو با معاون وزیر راه در این خصوص اشاره کرد و گفت: مسائلی از قبیل اینکه جانمایی این سامانه و دوربین‌ها صحیح نیست و نیاز به جابجایی دارد را به معاون وزیر راه توضیح داده‌ایم زیرا این موضوع نارضایتی شدیدی را برای رانندگان خودروهای عبوری ایجاد کرده است.
 
پالیزگیر با تأکید بر اینکه جانمایی سامانه هوشمند عوارض خودرو مصوبه هیئت‌وزیران بوده و مبنای قانونی دارد، گفت: در خصوص سامانه نصب‌شده در ورودی شهر جدید هشتگرد اعتقاد ما این است که این مسیر تعریف آزادراهی ندارد، درخواست کرده‌ایم که اجرای آن متوقف شود.
 
وی تأکید کرد: مقرر است اواسط هفته آتی جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و مدیرکل راه استان داشته باشیم تا تصمیماتی مبنی بر جابجایی این سامانه اعمال شود، تا آن زمان برای خودروهایی عبوری از این مسیر به‌هیچ‌عنوان جریمه کردی اعمال نمی‌شود.
 
فرماندار شهرستان فردیس ادامه داد: تا برگزاری جلسه هفته آینده مقرر شد که به‌صورت مقطعی محاسبه تعرفه عوارض به‌صورت الکترونیکی متوقف شود اما اگر این اقدام هم ادامه یابد به‌هیچ‌عنوان مشمول جریمه برای خودروهای عبوری نخواهد بود.
 
پالیزگیر اضافه کرد: به دنبال این هستیم که جانمایی این سامانه هوشمند عوارض خودرو از حوزه شهرمان خارج شود زیرا این قانون مشمول بزرگراه‌ها و آزادراه است و محور شهر جدید هشتگرد آن‌هم قبل از پل ورودی شهر نباید شامل پرداخت این عوارض شود.
 
به گزارش خبرنگار مهر، وزارت راه با نصب دوربین در محدوده شهرستان ساوجبلاغ اقدام به اخذ عوارض الکترونیکی از خودروهای عبوری کرده بود. که در حال حاضر و با پیگیری مسئولان البرزی به‌صورت مقطعی این سامانه قطع‌شده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین