کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صد سال به کدوم سالها؟

خبرآنلاین , 3 فروردين 1398 ساعت 15:46


 
صد سال به کدوم سالها؟
 
بیاییم در آغاز فصل سبز بهار، موسم رویش شکوفه‌ها و بیدار شدن زمین برای خود و دیگران بهترینها را آرزو کنیم و در این مسیر هم گام‌های عملی برداریم.
 
هر ساله هنگام تبریک سال نو به همدیگر جمله معروفی را تکرار می‌کنیم صد سال به این سال‌ها.
 
راستی در این ضرب المثل آدم‌های دور و اطرافمان دنبال چه چیزی می‌گردند و برای دیگر همنوعان خود چه آرزویی را طلب می‌کنند. با جستجو در برخی متون دو نکته مهم را در می‌یابیم:
 
۱- در تمامی فرهنگ‌ها، بازگشت دوباره یک اتفاق و حادثه خوب، هم مطلوبه و هم به عنوان آرزو بیان میشه. به عبارت دیگه گوینده این ضرب المثل دعا میکنه که "۱۰۰ سال دیگه مثل این سال بیاید و ما آنها را جشن بگیریم."
 
۲- بعضی افراد کلمه "به" در این ضرب المثل رو به معنای "بهتر" گرفتند و ضرب المثل رو اینطوری معنا کردن: "به امید ۱۰۰ سالِ بهتر از این سال‌هایی که گذشت."
 
با لحاظ کردن هر یک از دو معنای فوق که آمال و آرزوی خوب خواستن برای دیگران است می‌توانیم به یک اصل مهمتر در تحویل سال توجه کنیم و آن اصل سرشت پاک انسانی در طلب کمال و پیشرفت برای خود و دیگران در آستانه فروردین و چرخش طبیعت است که فصل رویش و سبزی است پس این نگاه درصورتی تمام و کمال است که خوب خواستن درونی و برونی را برای همه بخواهیم.
 
پس بیاییم در آغاز فصل سبز بهار، موسم رویش شکوفه‌ها و بیدار شدن زمین برای خود و دیگران بهترینها را آرزو کنیم و در این مسیر هم گام‌های عملی برداریم.


کد مطلب: 193290

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/193290/صد-سال-کدوم-سالها

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com