تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
plusresetminus
حزب الله: یک منبع آگاه تایید کرد که بوگاتی قرار است یک خودروی تولید محدود به ۱ دستگاه را با قیمت ۱۸ میلیون دلار در نمایشگاه ژنو معرفی کند.
۱
کد مطلب : ۱۹۰۱۹۰
خودروی ۲۰۰ میلیارد تومانی بوگاتی/عکس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اگر قیمت پایه ۵.۸ میلیون دلاری (بیش از ۶۰ میلیارد تومان با قیمت روز) بوگاتی دیوو برایتان غیر قابل هضم بود، اکنون این شرکت سوپر‌اسپرت سازی فرانسوی فراتر از این نیز رفته است! یک منبع آگاه به تازگی اعلام کرده که بوگاتی قرار است یک مدل با تولید محدود به ۱ دستگاه را با قیمتی معادل ۱۶ میلیون یورو یا ۱۸.۲ میلیون دلار در نمایشگاه ژنو امسال معرفی کند.
 
اکنون که سالگرد ۱۱۰ سالگی شرکت بوگاتی نزدیک است، تولید یک مدل خاص و گران‌قیمت به همین مناسبت آنقدر دور از انتظار نیست. پیش‌تر شرکت بوگاتی یک نسخه خاص از بوگاتی شیرون را با نام Chiron Sport Ans Edition برای بزرگ‌داشت سالگرد ۱۱۰ سالگی این شرکت معرفی کرده که به نظر می‎رسد در صورت درست بودن شایعات، این مدل در کنار مدل تکی ۱۸ میلیون دلاری در نمایشگاه ژنو حضور پیدا کند.
 
همانطور که انتظار می‎رود این مدل از پلتفرم مشترک با بوگاتی شیرون بهره می‎برد و همچون نسخه تولید محدود دیوو دچار تغییراتی در طراحی ظاهری و داخلی و بخش فنی خواهد بود. با توجه به قیمت بسیار بالای این خودرو به نظر می‎رسد که تغییرات در بخش فنی بسیار فراتر از تغییرات اعمال شده در بوگاتی دیوو باشد. پیشرانه مورد استفاده در بوگاتی شیرون یک نمونه ۸.۰ لیتری ۱۶ سیلندر W شکل است که توانایی تولید ۱۵۰۰ اسب‌بخار نیرو را دارد. این پیشرانه در نسخه دیوو دچار تغییرات اندکی شد و حال باید دید که در این مدل تولید محدود به یک دستگاه چه تغییراتی در آن اعمال شده است.
 
خودروی ۲۰۰ میلیارد تومانی بوگاتی در نمایشگاه ژنو!
 
خودروی ۲۰۰ میلیارد تومانی بوگاتی در نمایشگاه ژنو!
 
نکته جالب راجع به این خودرو این است که پیش از معرفی رسمی توسط شخصی خریداری شده است. گفته می‌شود این شخص کسی نیست جز «فردیناند پیک»، رئیس سابق گروه فولکس‌واگن که حدود ۱۰ سال بر سمت ریاست این شرکت ایفای نقش کرد. وی سال ۲۰۱۵ پس از رسوایی آلایندگی خودرو‌های فولکس‌واگن از سمت خود استعفا داد. سپس سهام ۱۴.۷ درصدی خود از پورشه به عنوان زیرمجموعه فولکس‌واگن را سال ۲۰۱۷ واگذار کرد. با واگذاری این سهام فردیناند پیک مبلغی در حدود ۱.۱ میلیارد دلار (۱۲ هزار میلیارد تومان به قیمت روز) دریافت کرد، پس خرید خودروی ۱۸ میلیون دلاری آنچنان عجیب به‌ نظر نمی‌رسد!
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین