کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گوایدو خواستار حمایت ایتالیا شد

ایرنا , 23 بهمن 1397 ساعت 10:10

حزب الله:
'خوان گوایدو' رهبر مخالفان ونزوئلا با ارسال نامه ای خطاب به ایتالیایی ها، خواستار موضع گیری رم علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، گوایدو در نامه ای خطاب به ایتالیایی ها نوشت: ما با تعجب عمیق، دلایل سیاسی ایتالیا که موضعی روشن و قاطع علیه دیکتاتوری مادورو اتحاذ نمی کند را درک نمی کنیم و نمی فهمیم که چرا این کشور اروپایی که به ما نیز نزدیک است، با قدرت خواستار انتخابات ازاد تحت نظارت جامعه بین المللی و آزاد شدن کمک های بشردوستانه نمی شود. یقین دارم که ملت ایتالیا طرف ما ، طرف دموکراسی و آزادی و عدالت است.
 
در این نامه که از سوی یک هیات ونزوئلایی که در رم بسر می برد، منتشر شده است، گوایدو تاکید کرد که '59 کشور در جهان و پارلمان اروپا، شورای ملی ونزوئلا و من را به عنوان رییس جمهور موقت با وظیفه معین و محدود برای هدایت کشور به سوی انتخاباتی آزاد و دموکراتیک برسمیت شناخته اند.
 
ایتالیا یکی از معدود کشورهایی است که هنوز این مسیر را در ونزوئلا برسمیت نشناخته است و گوایدو خطاب به ایتالیایی ها اظهار داشت : ونزوئلا و ایتالیا ریشه های مشترک و عمیقی دارند و ونزوئلایی ها ایتالیایی ها را همواره برادر محسوب می کنند و دو میلیون ونزوئلایی نام خانوادگی ایتالیایی دارند. امروز به سبب دولتی نامشروع که از سوی جامعه بین المللی برسمیت شناخته نشده است در یک فاجعه انسانی بی سابقه قرار داریم. جامعه ایتالیایی ها در ونزوئلا قربانی این دیکتاتوری و قربانی گرسنگی و نبود دارو هستند. ما نیاز داریم که ایتالیا در کنار ما باشد.
 
به گزارش ایرنا، این درحالی که 'متئو سالوینی' معاون نخست وزیر ایتالیا و رهبر حزب راست گرای افراطی 'اتحاد' در دیدار با هیات ونزوئلایی که در رم بسر می برد، علیه مادورو موضع گیری سختی کرد و همچنین از مسیر قانون اساسی برای رسیدن به انتخاباتی ازاد حمایت کرد.
 
'لوئیجی دی مایو' معاون دیگر نخست وزیر ایتالیا اخیرا اظهار داشت : ما نه از'گوایدو' حمایت می کنیم و نه از ' مادورو'. باید بی طرف باشیم و یک لیبی دیگر نمی خواهیم. ونزوئلا یکی از بزرگترین ذخایر نفتی جهان را داراست و بخاطر منافع اقتصادی نیز مرکز توجه قرار گرفته است. ایتالیا در این بازی که چه کسی با مادورو و چه کسی با گوایدو است، شرکت نمی کند. ما 'هم خط ' پاپ فرانسیس هستیم، یعنی حمایت از خط مشی گفت و گو ونزوئلایی ها. مردم باید در باره آنچه در کشورشان اتفاق می افتد، تصمیم گیری کنند.
 
ایتالیا بیانیه اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن'خوان گوایدو'به عنوان رئیس ‌جمهوری موقت ونزوئلا را در نشست بخارست وتو کرده بود.
 
جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا نیز بر این عقیده است که موضع ایتالیا در قبال ونزوئلا تغییر نمی کند و اینکه 'نباید طرف هیچکدام را گرفت'.


کد مطلب: 190120

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/190120/گوایدو-خواستار-حمایت-ایتالیا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com