کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستاوردهای شاخص انقلاب؛

البرز و توسعه راه‌ها/ ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شد

مهر , 21 بهمن 1397 ساعت 13:34

حزب الله:
حفظ، توسعه و نگهداری دو محور مواصلاتی مهم کشور یعنی آزادراه کرج و جاده چالوس از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که می‌توان از آن‌ها باافتخار یاد کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ازآنجایی‌که نخستین وسیله ارتباطی میان انسان‌ها راه است می‌توان با قاطعیت گفت که حمل‌ونقل نقش مهمی در توسعه پایدار دارد. در تاریخ شهرسازی ایرانی - اسلامی مؤلفه‌ مهم توسعه پایدار شهری همواره مورد توجه بوده و به عبارتی می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های شهرهای توسعه‌یافته وجود راه‌ها است که نقش مهمی در سرزندگی شهرها دارند.
 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه راه‌های زمینی، دریایی و هوایی در ایران بیش از گذشته موردتوجه قرار گرفت به‌طوری‌که امروزه شاهد کیلومترها راه اصلی، فرعی و به‌ویژه راه‌های روستایی هستیم.
 
در ادامه به وضعیت راه‌های استان البرز اشاره می‌کنیم، استانی که شاهراه مواصلاتی چهارده استان کشور است و با داشتن نیم درصد از کل راه‌های کشور بار ۱۸ درصد ترافیک ملی را به دوش می‌کشد.
 
تعریض ۲۷ نقطه پرحادثه در محور کرج - چالوس
 
مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر از احداث کنارگذر محور کرج - چالوس به طول پنج و نیم کیلومتر، تعریض آزادراه تهران - کرج از سه لاین به پنج لاین، احداث پل کلاک در آزادراه تهران - کرج، احداث تونل و پل بیلقان در ابتدای جاده کرج - چالوس و آسفالت بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی به‌عنوان اقداماتی یادکرد که در حوزه توسعه و نگهداری راه‌های استان انجام‌شده است.
 
وی همچنین به احداث سیستم روشنایی در ۱۰۱ کیلومتر از راه‌های استان اشاره کرد و گفت: تعریض ۲۷ نقطه پرحادثه در محور کرج - چالوس، احداث جاده نجم‌آباد - اشتهارد و اشتهارد به ماهدشت به طول ۳۳ کیلومتر، احداث جاده آتشگاه - نوجان - چالوس به طول هفده کیلومتر، احداث جاده «دروان» - برغان و نصب حفاظ ایمنی (نیوجرسی - گاردریل) به طول ۲۰۰ کیلومتر از دیگر اقداماتی است که در راستای توسعه راه‌های استان به‌منظور توسعه پایدار انجام‌شده است.
 
نصب چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع تابلو و علائم ایمنی در راه‌های البرز
 
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز از نصب چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع تابلو و علائم ایمنی درراه‌های استان خبر داد و افزود: احداث ۱۰ باب راهدارخانه، احداث، مرمت و بازسازی هزار و ۵۵۸ دستگاه پل و گالری، احداث و مرمت ۲۰ دستگاه پل و تونل و خط‌کشی راه‌های استان اعم از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی نیز پس از انقلاب اسلامی و به همت متخصصان داخلی انجام‌شده است.
 
جهانی در بخش دیگری به اهمیت حمل‌ونقل برون‌شهری اشاره کرد و گفت: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری، ساماندهی و نظام‌مند کردن حمل‌ونقل کالا و مسافران بین‌شهری، تأسیس و بهره‌برداری از ۹ شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی، تأسیس و بهره‌برداری از ۷۵ شرکت حمل‌ونقل کالا و تأسیس و بهره‌برداری از ۳۰ شرکت حمل‌ونقل مسافر به‌منظور توسعه حمل‌ونقل برون‌شهری در استان البرز انجام‌شده است.
 
هوشمندسازی تونل‌های جاده چالوس
 
وی در ادامه به ایمنی و توسعه بهره‌برداری از تکنولوژی حمل‌ونقل هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این حوزه اقدام به راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌های استان، نصب و بهره‌برداری از ۳۱ دستگاه دوربین نظارت تصویری، نصب و بهره‌برداری از ۲۱ سامانه کنترل و مدیریت سرعت، نصب و بهره‌برداری از ۴۴ دستگاه تردد شمار، نصب و بهره‌برداری از پنج دستگاه تابلوی vms، نصب و بهره‌برداری از یک دستگاه تابلوی ترافیکی (پیام نمای ترافیک)، هوشمند سازی سیستم‌های موجود در دو دستگاه تونل در محور کرج - چالوس، احداث ۳۱ دستگاه پل عابر پیاده در سطح راه‌های استان و هماهنگی جهت ساخت هشت باب مجتمع خدماتی – رفاهی کرده‌ایم.
 
در پایان باید گفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستاوردهای مهمی دست‌یافته‌ایم، دستاوردهایی که به اذعان بزرگان باید برای نسل جوان تبیین شود. دستاوردهای انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه ها از جمله توسعه راه‌ها باعث شده کشور روزبه‌روز پیشرفته‌تر شود، پیشرفتی که باعث شده از ایران در منطقه و جهان به‌عنوان یک قدرت بزرگ یاد شود.


کد مطلب: 190055

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/190055/البرز-توسعه-راه-ها-۹۰۰-کیلومتر-راه-روستایی-آسفالت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com