کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتاق فراری که تبدیل به اتاق مرگ شد

تابناک با تو , 20 دی 1397 ساعت 13:46

حزب الله:
بنا بر این گزارش، این پنج دختر در حال بازی در یکی از اتاق‌های فرار بودند که هنگام کار با یکی از ابزارهایی که منجر به آتش‌سوزی شد، دچار حریق شده و به دلیل ماهیت خاصی که این اتاق‌ها دارند و تنها پس از حل معماها درب آنها باز می‌شوند، در اتاق حبس شده و زنده زنده سوختند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پس از آتش‌سوزی در یکی از مراکز تفریحی لهستان با عنوان اتاق فرار که منجر به کشته ‌شدن پنج دختر نوجوان شد، سیزده مرکز دیگر نیز پلمپ شدند. صاحب یکی از این اتاق‌های فرار به اتهام ایجاد زمینه برای آتش‌سوزی در روند بازی، دستگیر شد.
 
بنا بر این گزارش، این پنج دختر در حال بازی در یکی از اتاق‌های فرار بودند که هنگام کار با یکی از ابزارهایی که منجر به آتش‌سوزی شد، دچار حریق شده و به دلیل ماهیت خاصی که این اتاق‌ها دارند و تنها پس از حل معماها درب آنها باز می‌شوند، در اتاق حبس شده و زنده زنده سوختند.
 
پلیس لهستان صاحب این مرکز تفریحی را دستگیر کرده و دستور بسته‌ شدن تمام مراکز مشابه را داده است. یکی دیگر از اتهامات وارده به وی این است که هیچ راه فرار اضطراری برای چنین مواقعی در نظر نگرفته بوده است، اما به گفته وکیل وی، فرد مذکور هر گونه اتهام و کوتاهی را رد کرده است.
 
مرد 25 ساله دیگری نیز در این حادثه دچار سوختگی شدید شده است. دلیل این آتش‌سوزی نشت گاز از یکی از مخازن موجود در اتاق بوده که باعث آتش‌سوزی شده است.
این دختران که همگی پانزده سال داشتن، به مناسبت جشن تولد یکی از آنان، در این مرکز تفریحی در شهر کوژالین گرد هم آمده بودند.
 
اما این اتاق فرار چیست؟
 
شرکت‌کنندگان در این بازی عجیب در یک اتاق کوچک که تمام درب‌های آن قفل است محبوس می‌شوند. آنها برای آزادی از این اتاق باید یک سری معماها و بازی‌های فکری را حل کنند.
این شکل از بازی در چند سال اخیر رشد فزاینده‌ای داشته و در میان جوانان از محبوبیت خاصی برخوردار است. حدود ده سال پیش این بازی از ژاپن آغاز و در سال 2011 اولین نمونه آن در اروپا در مجارستان افتتاح شد؛ بوداپست مرکز این بازی‌ها در جهان بوده و چیزی حدود 1000 عدد از آنها در کشور یافت می‌شود.
 
رشد وحشتناک این ژانر از بازی در انگلستان به حدی بوده است که تعداد آنها از هفت عدد در سال 2013 به 1000 عدد در سال 2018 رسیده است.
 
بعد از این تراژدی چه کارهایی انجام شده است؟
 
مسئولین دستور دادند تا تمام اتاق‌های فرار در سرتاسر لهستان از لحاظ ایمنی مورد بررسی دقیق قرار گیرند.
کارشناسان آتش‌نشانی چیزی حدود 200 اتاق‌ فرار را در چند روز گذشته بازرسی کردند. به گفته آنها 100 عدد از آنها استانداردهای ایمنی را دارا نبوده و 13 اتاق فرار بلافاصله تعطیل شدند.
به گفته وزیر کشور لهستان، صاحبان چنین کسب‌وکارهایی که به مسائل ایمنی اهمیت ندهند، جریمه‌های سنگینی انتظار آنها را خواهد کشید. او همچنین به والدین هشدار داد که در صورت مشاهده مسائل خطرزا در چنین محیط‌هایی سریع آنها را به مراجع ذیربط گزارش دهند.
 


کد مطلب: 187668

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/187668/اتاق-فراری-تبدیل-مرگ

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com