تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
plusresetminus
حزب الله: عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: متاسفانه تاکنون «SPV» اجرایی نشده و اروپایی‌ها در این زمینه بدعهدی کرده‌اند.
۰
کد مطلب : ۱۸۷۶۶۴
دلایل تعلل اروپایی‌ها در اجرای«SPV» از زبان عضو کمیسیون امنیت‌ ملی

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه بر اساس معاهده برجام همه کشورها مکلف و موظف شدند که در ابعاد مختلف از جمله بعد اقتصادی همکاری کنند، گفت: برخی از کشورها از جمله کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل وابستگی به آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.
 
    بیشتر بخوانید
 
        وابستگی اقتصاد اتحادیه اروپا به آمریکا دلیل عملیاتی نشدن SPV
 
        نظر رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره SPV
 
        اروپا وعده خود درباره SPV را عملی نکرد
 
وی با بیان اینکه پس از خروج آمریکا از برجام اتحادیه اروپا برای ادامه تبادل با ایران پیشنهاد سازو‌کاری مالی موسوم به «SPV» را مطرح کرد، افزود: متاسفانه تاکنون این سازوکار اجرایی نشده و اروپایی‌ها در این زمینه بدعهدی کرده‌اند.
 
عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها به دلیل وابستگی اقتصادی به آمریکا، فشار‌های سیاسی و همچنین تهدید آمریکا به تحریم شرکت‌های اروپایی، در اجرای سازو‌کار مالی تعلل می‌کنند.
 
حسن‌بیگی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها تحت سلطه آمریکا قرار دارند، ادامه داد: اروپایی‌ها با بدعهدی در اجرای «SPV» نشان دادند که توان ایستادگی و مقابله در برابر فشارهای مالی و سیاسی آمریکا را ندارد که این بیانگر تحقیر اروپایی‌ها در برابر آمریکا است.
 
نماینده مردم دامغان در مجلس با یادآوری اینکه ظریف وزیر امور خارجه خارجه در کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس قول داده‌که با مذاکره موضوع سازو‌کار مالی «spv» تعیین تکلیف شود، تاکید کرد: مجلس منتظر است که به نوعی قول‌هایی که وزارت خارجه در این باره داده، محقق شود اگر این اقدام صورت نگیرد قطعا مجلس متناسب با پاسخ‌ها و راهکار‌های اروپایی‌ها تصمیم لازم را اتخاذ می‌کند. اگر راهکار‌های اروپایی‌ها به نفع کشور باشد در معاهده برجام باقی می‌مانیم  و در غیر این صورت از آن خارج می‌شویم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین