کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«ایده اصلی» بهرام رادان برای کسب سیمرغ فجر

میزان , 17 دی 1397 ساعت 15:26

حزب الله:
آزیتا موگویی یکی از کارگردانان زن حاضر در جشنواره فیلم فجر امسال است. وی در کنار خود کارگردانانی همچون نرگس آبیار را می‌بیند.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،طی روز‌های گذشته تمامی حواس اهالی رسانه و همچنین دوست داران هنر سینما معطوف به اعلام اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر بوده است. آثار که امسال می‌خواهند کسب سیمرغ‌ها بلورین به مصاف یکدیگر بروند.
 
قریب به یقین اهالی سینما جشنواره امسال را رقابت میان جوانان و باتجربه‌ها می‌دانند. کنار هم قرار گرفتن اسامی همچون محمدحسین مهدویان، سعید روستایی، مرتضی علی عباس میرزایی، فریدون جیرانی، نرگس آبیار و کیومرث پوراحمد رقابتی هیجان انگیز در بزرگترین رویداد سینمایی کشور را نوید می‌دهد.
 
البته برخی کارگردانان ترجیح می‌دهند به دور از حاشیه‌های مرسوم در ماه پاییز و عجله برای رساندن فیلمشان به جشنواره فیلم فجر خیلی زودتر اثرشان را با فراغ بال آماده کنند. آزیتا موگویی یکی از کارگردانان زن حاضر در جشنواره فیلم فجر امسال است. وی در کنار خود کارگردانانی همچون نرگس آبیار را می‌بیند.
 
موگویی که سابقه کارگردانی اثری همچون تراژدی را در کارنامه دارد برای دومین بار در قامت کارگردان راهی جشنواره فیلم فجر شده و می‌خواهد با ترکیبی از بازیگران ایرانی و خارجی فیلمش سیمرغ را از آن خود نماید.
 
بهرام رادان نقش اول این فیلم سینمایی را بر عهده دارد. رادان امسال جشنواره پرکاری را پشت سر می‌گذارد. رادان که همکاری با کارگردانان مطرحی را در کارنامه دارد، بازیگری است که در انتخاب نقش هایش سخت گیرانه عمل می‌کند و تاکنون برنده جوایز مختلفی از جمله سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم‌های شمعی درباد (پوران درخشنده) و سنتوری (داریوش مهرجویی) از جشنواره فیلم فجر بوده است.
 
ایران، کانادا و یک کشور اروپایی به عنوان لوکیشن‌های اصلی "ایده اصلی" لقب گرفتند و فیلمبرداری "فیلم ایده اصلی" از اواخر مرداد ماه امسال در جزیره کیش آغاز شد.
 
مهرداد صدیقیان از دیگران بازیگر فیلم سینمایی ایده اصلی است. مهرداد صدیقیان، فعالیت جدی خود را از سال ۱۳۸۴ با بازی در فیلم سینمایی عصر جمعه (مونا زندی حقیقی) در سینما و تلویزیون آغاز کرد. وی برای بازی در فیلم اتوبوس شب (کیومرث پوراحمد) که سکوی پرتابی برای وی محسوب می‌شد، جایزه بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما را در سال ۱۳۸۵ دریافت کرد.
 
همچنین ترکیب متفاوتی از بازیگران خارجی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند که از جمله آن‌ها می‌توان به مانوس گاوراس، آندره آ. ماچالکیدو، ایرینا مانژوسوا و واروارا لارمو اشاره کرد. مریلا زارعی، هانیه توسلی و پژمان جمشیدی از دیگر بازیگران ایرانی فیلم ایده اصلی هستند.
 
واروارا لارمو بازیگر یونانی در سینماو تلویزیون مشغول به کار است. واروارا لارمو در این فیلم به صورت افتخاری حضور دارد. او همچنین در سریال یونانی «بروسکو» بازی کرده است. مانوس گاوراس بازیگر و تهیه کننده یونانی متولد ۱۹۷۳ است. از دیگر فیلم‌های اومی توان «نقشه جایگزین» و «پادشاه موکونوس» را نام برد.


کد مطلب: 187390

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/187390/ایده-اصلی-بهرام-رادان-کسب-سیمرغ-فجر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com