کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخشنامه‌‍‌های بانکی مانعی برسر راه تولیدکنندگان است

تسنیم , 28 آبان 1397 ساعت 13:48

حزب الله :
رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه در بخشی از موارد شاهد تحریم‌های داخلی هستیم که باید آنها را ساماندهی کنیم، گفت: بخشنامه‌‍‌های بانکی سر راه تولیدکنندگان را گرفته است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رحیم بنامولایی در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از خواسته‌های ما از تولیدکنندگان این است که بتوانند مسایل  و مشکلات خود را با صدای رسا عنوان و برای حل آنها چاره‌اندیشی کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در بخشی از موارد شاهد تحریم‌های داخلی هستیم که باید آنها را ساماندهی کنیم، افزود: بخشنامه‌‍‌های بانکی سر راه تولیدکنندگان را  گرفته است و  بخشی از بخشنامه‌های بانک مرکزی است و تولیدکنندگان هزینه می‌کنند اما تمامی این هزینه ها با یک بخشنامه تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. 
 
وی ادامه داد: انتظار ما از دستگاه‌هایی از جمله بانک مرکزی این است که پیش از ابلاغ بخشنامه‌ها نسبت به کار کارشناسی و استفاده از نظرات بخش خصوصی اقدام کند. 
 
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیاز است تا به جای سلایق، سیستم را حاکم کنیم و با فرصت‌طلبی‌ها و افراد متخلف که به دنبال رانت هستند برخورد شود. 
 
بنامولایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی در البرز اظهار داشت: با توجه به حضور خارجی‌ها در این نمایشگاه باید ضعف‌های خود را در تولید و صادرات یاد گرفته و نسبت به برطرف ساختن آنها اقدام کرد. 
 
وی با بیان اینکه دولت باید عزم خود را برای مبارزه با قاچاق کالا هر چه بیشتر جزم کند، گفت: یکی از موارد تعرفه‌ها گمرک است، که باید به گونه‌ای  تنظیم شوند که بتوانیم کشورها را برای سرمایه گذاری تشویق کنیم.
 
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه دولت با اندیشه و خرد جمعی از این نمایشگاه‌ها باید بهره لازم را ببرد، تصریح کرد: در این نمایشگاه هیات‌های تجاری 10 کشور از جمله عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، آذربایجان و قزاقستان شرکت کردند.
 
بنامولایی با بیان اینکه بیش از 120 واحد صنعتی و تولیدی البرز در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از 3هزار و 500 واحد تولیدی در  البرز فعالیت دارند.


کد مطلب: 183330

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/183330/بخشنامه-های-بانکی-مانعی-برسر-راه-تولیدکنندگان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com