کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرج یکی از منضبط ترین شهرداری های کشور است

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 19 آبان 1397 ساعت 9:53

حزب الله :
شهردار کرج گفت: شهرداری کرج یکی از منضبط ترین شهرداری های کشور در تعامل با بانک شهر بوده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی اصغر کمالی زاده در برنامه "گفت و گوی ویژه خبری" ضمن قدردانی از عملکرد محمدرضا احمدی نژاد سرپرست سابق شهرداری کرج، افزود: کلانشهر کرج با مشکلات متعددی روبرو است که رشد نامتوازن جمعیت به این مشکلات دامن می زند.  
 
شهردار کرج با اعلام اینکه در شرایط کنونی عددِ میزان تقاضا نسبت به ارایه خدمات بیشتر است، گفت: امیدواریم در دوره جدبد بتوانیم با کمک و همراهی مردم و دستگاه های اجرایی خدمات ارزنده ای به شهروندان ارایه کنیم. 
 
 
رای حداکثری اعضای شورا نقطه قوت است 
کمالی زاده به اعتماد حداکثری اعضای شورای شهر کرج در انتخاب وی به عنوان شهردار کرج نیز اشاره کرد و گفت: این اعتماد علاوه بر سنگین کردن بار مسئولیت، نقطه قوتی برای اداره شهر خواهد بود.  
 
وی با اشاره به برنامه های ارایه شده خود، افزود: کرج در بخش های فرهنگی، اجتماعی، محیط زیست، عمران و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند اقدامات اساسی است. 
 
شهردار کرج توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از دغدغه های مجموعه مدیریت شهری دانست و ادامه داد: در حالی طی 10 سال گذشته ناوگان حمل و نقل عمومی کرج با بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس و میانگین سنی زیر 5 سال  مسافرین درون شهری را جابجا می کرده که این رقم در حال حاضر به 360 دستگاه اتوبوس با میانگین سنی بیش از 9 سال رسیده است.
 
کمالی زاده فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را از مهمترین مشکلات این کلانشهر عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی خوبی برای تامین منابع مالی و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر انجام شده است.
 
این مسئول ادامه داد: امیدوارم با ارایه بسته های تشویقی شاهد فعالیت و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه باشیم.
 
 
کرج یکی از منضبط ترین شهرداری های کشور است 
وی در پاسخ به این سوال که بدهی مالی شهرداری به بانک شهر به چه میزانی است، گفت: شهرداری کرج یکی از منضبط ترین شهرداری های کشور در تعامل با بانک شهر بوده است، این مجموعه حداقل ترین میزان تسهیلات را از این بانک دریافت و کمترین اوراق مشارکت را عرضه کرده است.
 
شهردار کرج تصریح کرد: برخی کلانشهرها نظیر قم و اهواز 3 برابر شهرداری کرج اوراق مشارکت عرضه کرده اند.
 
به گفته کمالی زاده؛ اولین مشکل شهر کرج تامین منابع مالی است که بیشترین وقت و انرژی مجموعه مدیریت شهری صرف این موضوع می شود. 
 
وی از صاحبان سرمایه خواست با توجه به ظرفیت های ویژه کرج نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند تا با مشارکت جمعی شهر با شتاب بیشتری در مسیر توسعه و آبادانی حرکت کند.  
 
 
رفع مشکلات زیست محیطی دغدغه مجموعه مدیریت شهری است 
شهردار کرج رفع مشکلات زیست محیطی را از موضوعات حایز اهمیت دانست و یادآور شد: مشکلات زیست محیطی با همکاری همه دستگاه ها امکان پذیر خواهد بود.
 
این مسئول در پاسخ به این سوال که شهرداری کرج چه برنامه ای برای زیباسازی شهری و بهسازی ورودی های شهر دارد، گفت: در تلاش هستیم با توسعه فضای سبز شهر را در بُعد بازآفرینی توانمند کنیم.
 
کمالی زاده با تاکید بر آن که کرج نیازمند آراستگی شهری است، ادامه داد: مثل تمام شهرهای معتبر جهان کرج به هارمونی شهری نیاز دارد که تا کنون از این موضوع دور بوده است.
 
شهردار کرج نصب تابلوهای متعدد تبلیغاتی را سبب آشفتگی بصری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان دانست و ادامه داد: باید از سیستمی واحد، زیبا و تخصصی در این حوزه استفاده کرد تا آرامش روحی و روانی به شهروندان بازگردد. 
 
به گفته شهردار کرج، ایجاد پیاده راه های زیبا موجب بازآفرینی شهری و حفظ حریم امن برای شهروندان می شود. 
 
کمالی زاده در ادامه با اشاره به بازآفرینی خیابان آزادی رجایی شهر (ایجاد پیاده راه خیابان اصلی گوهردشت)، گفت: کسبه این مسیر با انسداد کامل و ایجاد پیاده راه مطلق در این محدوده موافق نبودند اما طرح تعریض پیاده راه و ایجاد بستر لازم برای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی مورد موافقت کاسبان این منطقه قرار گرفته است.  
 
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه 12 میلیارد تومان اعتبار برای احداث پیاده راه محدوده پل صفوی تا اتوبان کرج _ قزوین در محور شرقی رودخانه کرج در نظر گرفته شده است، یادآور شد: احداث فضای سبز عمودی در این منطقه، بازپیرایی و سنگ فرش کوچه باغ کلاک برای هدایت مردم به حریم رودخانه و تبدیل روخانه از فضای بی دفاع شهری به فضای باز آفرینی از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد. 
 
شهردار کرج با اشاره به اینکه برای تولید ثروت در شهر باید با بهسازی سیما و منظر شهری مورد توجه باشد، اظهار کرد: پیرو برنامه های یاد شده در حوزه سیما و منطر شهری، عملیات بهسازی ورودی غربی کرج‌، لکه گیری آسفالت، نظافت شهری و توسعه فضای سبز محدوده میدان حصارک انجام شده است.
 
ایجاد باغ کتاب در دانشگاه خوارزمی 
کمالی زاده با بیان اینکه شهرداری کرج در نظر دارد در نشستی با رییس دانشگاه خوارزمی، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر مجموعه ای تحت عنوان باغ کتاب در دانشگاه خوارزمی احداث کند، ادامه داد: این اقدام با استقبال بی نظیر اصحاب فرهنگ، قلم، علم و پژوهش همراه خواهد شد.
 
به گفته کمالی زاده شهردار کرج، جانمایی ترمینال درحوزه غربی کرج برای تسهیل در تردد مسافرین و شهروندان از دیگر برنامه های در دستور کار مجموعه مدیریت شهری است.
 
پروژه های نیمه تمام به بهره برداری می رسند
وی با اشاره به پیشرفت 89 درصدی پروژه پل چند سطحی حصارک، گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته این پروژه بزرگ در ایام الله دهه فجر و همزمان با فرا رسیدن جشن پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد.
 
این مسئول با اشاره به برنامه های در دستور کار مجموعه مدیریت شهری کرج در حوزه عمران، افزود: با ارزیابی های صورت گرفته پروژه میدان سپاه (شهید آجرلو) در دهه فجر امسال و پروژه ادامه مهرویلا طی 45 روز آینده به بهره بررداری خواهد رسید.
 
شهردار کرج با اعلام اینکه دستور خرید قیر صادر شده است، خاطرنشان کرد: آمادگی اجرای عملیات روکش آسفالت معابر وجود دارد، ضمن آن که با برنامه ریزی های صورت گرفته معابر پرتردد نظیر خیابان شهید بهشتی (محدوده میدان سپاه _ دهقان ویلای اول)، ماهان، خیابان بوعلی، بلوار خوارزمی تا شهرک گلدشت و گذر شرقی مهرشهر اولویت اجرای عملیات روکش آسفالت هستند.
 
شهردار کرج با اشاره به افزایش قیمت قیر به واسطه افزایش نواسانات ارزی در بازار، ادامه داد: طی 7 ماه گذشته میزان تولید اسفالت در کرج 37 هزار تن بوده در حالی که این رقم در 5 سال گذشته به 150 هزار تن می رسد.
 
کمالی زاده به ساماندهی مرکز دفن زباله با اتخاد تدابیر لازم نظیر استحصال انرژی از گاز متان و تکمیل فاز اول خط 2 قطار شهری کرج را از برنامه های در دستور کار شهرداری برشمرد و گفت: در صدد هستیم در راستای انضباط بخشی به ترافیک شهری، فاز نخست خط ۲ پروژه قطار شهری کرج تا پایان دوره پنجم شورای شهر به بهره برداری برسد.


کد مطلب: 182490

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/182490/کرج-یکی-منضبط-ترین-شهرداری-های-کشور

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com