کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دهن کجی شاخص‌های بورس به بازگشت تحریم‌ها

اقتصادآنلاین , 15 آبان 1397 ساعت 15:34

حزب الله:در دو ساعت ابتدایی معاملات امروز بازار سهام شاهد افزایش ۱۱۰۰ واحدی شاخص کل در پی معاملات مثبت و پُرحجم نمادهای بانکی و خودرویی هستیم. این در حالی است که شب گذشته در لیستی بلند، اسامی تمام بانک‌های ایرانی شامل تحریم های جدید آمریکا منتشر شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در اولین روز پس از اجرایی شدن دور دوم تحریم های یکجانبه از سوی آمریکا، بورس در حرکتی خلاف انتظار مسیر صعودی را می پیماید. این در حالی است که در لیست منتشر شده از سوی آمریکا در خصوص شرکت های تحریم شده، نام تمام بانک های داخلی به چشم می خورد. اما نکته جالب توجه بازار امروز بی اعتنایی کامل معامله گران به این بازگشت تحریم هاست. چرا که از ابتدای صبح شاهد افزایش تقاضا در نمادهای بانکی هستیم.

از این رو تاکنون بیشترین حجم و ارزش معاملات تا این لحظه به گروه بانکی اختصاص یافته است. در این بین تا کنون 384 میلیون سهم به ارزش 77 میلیارد تومان در این گروه داوستد شده است که بازدهی سه درصدی را به همراه داشته است.

در گروه خودرویی نیز شاهد تحرکات مثبت اشخاص حقوقی در خصوص خرید سهام این گروه به ویژه «خساپا» هستیم. از این رو تا این لحظه خالص خرید حقوقی ها بیش از دو میلیارد تومان بوده است. در گروه خودرویی نیز بازدهی 2.5 درصدی تا این لحظه به ثبت رسیده است.

اما همچون روزهای گذشته تحرکات در گروه های بزرگی همچون فلزی و شیمیایی محدود و کم رنگ شده است. در این گروه ها نیز اغلب نمادها در محدوده صفر تابلو و یا در محدوده های منفی در حال دادوستد بوده و به نظر می رسد در روزهای آینده نیز به روند اصلاحی خود ادامه دهند.

در مجموع تا این لحظه افت نسبی ارزش معاملات بیش از هر نکته دیگری خودنمایی می کند. تاکنون تنها یک میلیارد و 800 میلیون ورقه بهادار به ارزش  660 میلیارد تومان در بورس وفرابورس دادوستد شد که از این میزان تنها 550 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است. 

همچنین شاخص کل با رشد بیش از 1100 واحدی به کانال 185 هزار واحد رسده است. شاخص فرابورس هم دقیقا به میزان شاخص اصلی با رشد 184 واحدی روبرو شده است. در فرابورس هم شاهد افزایش 18 واحدی آیفکس و رسیدن ان به مرز دو هزار و30 واحدی هستیم.

تا کنون معاملات مثبت نمادهای «رمپنا»، «وبملت»، «شتران» بیشترین نقش را در رشد شاخص اصلی داشته اند. در فرابورس هم «ذوب»، «میدکو»، «هرمز» نیز مجموعا 11 واحد آیفکس را بالا کشیده‌اند.


کد مطلب: 182436

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/182436/دهن-کجی-شاخص-های-بورس-بازگشت-تحریم-ها

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com