تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
plusresetminus
حزب الله : برای درمان عفونت ناخن، ‌ریش‌ریش‌شدن اطراف ناخن، نازک‌‌شدن گوشت اطراف ناخن و حساس‌شدن اطراف ناخن راهکار درمانی زیر مؤثر و مجرب است... .
۰
کد مطلب : ۱۸۲۲۷۳
چگونه ریش‌ریش‌شدن کناره ناخن‌ها را درمان کنیم؟
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پدیده "ریش‌ریش شدن کناره ناخن‌ها" معمولاً به‌دلیل خشک شدن پوست رخ می‌دهد، اما بیشتر مردم فکر می‌کنند این ریش‌ریش شدن و پوسته‌پوسته شدن پوست نواحی اطراف ناخن انگشتان مربوط به کمبود ویتامین‌ها و عنصر روی است.
 
در حالی که این پدیده ارتباط چندانی با کمبود ویتامین یا عنصر خاصی ندارد هرچند که کمبود ویتامین‌ها می‌تواند اوضاع را تشدید کند.
 
بیشتر افرادی که دچار این پدیده می‌شوند در واقع کسانی هستند که به‌نوعی بحران روحی ــ روانی شدیدی را پشت سر می‌گذارند؛ به‌عبارت دیگر، استرس‌ها و تنش‌های روحی می‌تواند عامل ایجاد‌کننده این پدیده باشد.
 
برای درمان عفونت ناخن، ریش‌ریش شدن اطراف ناخن، نازک شدن گوشت اطراف ناخن و حساس شدن اطراف ناخن، راهکار درمانی زیر مؤثر و مجرب است.
 
هر روز صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، ناشتا قبل از اینکه حرف بزنید یا چیزی میل کنید مقدار زیادی از آب دهان را، روی ناخن و گوشت درگیر آن بگذارید و تا سه ساعت شست‌وشو ندهید.
 
قبل انجام این کار، مطلقاً محل را نشویید و در طول درمان از مالیدن هر نوع دارو و کرم و پماد به موضع درمان خودداری کنید؛ موضع درمان باید در معرض هوا باشد و از بستن آن خودداری شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین