تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
plusresetminus
حزب الله : مارال مردانی جودوکار بانوی ایرانی در حالی نتوانست به دلیل حجاب اسلامی در المپیک جوانان ۲۰۱۸ شرکت کند که برخلاف صحبت‌های اولیه حضور او در این رقابت‌ها ۳۶ روز پیش قطعی شده است.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۲۳۰
قطعی شدن حضور مارال مردانی در المپیک جوانان در شهریور ماه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روز گذشته در مسابقات جودو سومین دوره المپیک جوانان در «بوینس آیرس» آرژانتین، مارال مردانی تنها نماینده جودو بانوان ایران در وزن 70+ کیلوگرم به دلیل ممانعت مسئولان برگزاری مسابقات از مبارزه او با حجاب اسلامی بدون برگزاری مسابقه از دور مسابقات حذف شد.
 
بعد از این اتفاق و اعتراض مسئولان ورزش ایران به این تصمیم، خبری در خصوص دیدار سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و «عبید زاید العنزی» رئیس اتحادیه جودو آسیا منتشر و از غفلت فدراسیون جودو ایران در این موضوع صحبت‌ شد. حتی گفته شد یکی از مسئولان کمیته المپیک اعلام کرده که رئیس اتحادیه جودو آسیا با نشان دادن نامه‌ای به رئیس کمیته المپیک ایران از آگاهی محمد درخشان در خصوص ممنوعیت مبارزه با حجاب اسلامی در فاصله یک ماه و نیم پیش از شروع مسابقات المپیک جوانان خبر داده است.
 
محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: در تاریخ 31 آگوست (9 شهریورماه) لیزا آلن، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون جهانی با ارسال ایمیلی به فدراسیون خبر از دعوت و حضور مارال مردانی در المپیک جوانان داد. ایمیلی که  همراه با دعوتنامه ارسالی برای کمیته ملی المپیک ایران جهت حضور مردانی در المپیک جوانان بود. اتفاقی که نشان می‌دهد حضور مردانی در المپیک جوانان 36 روز پیش از شروع مسابقات قطعی شده است. در چنین شرایطی و وقتی هنوز حضور نماینده‌ای از جودو بانوان ایران در المپیک جوانان قطعی نشده بود چرا باید ما از اتحادیه جودو آسیا در این خصوص استعلام کرده باشیم؟ همچنان اعتقاد دارم اگر چنین نامه‌ای وجود دارد آن را منتشر کنند.
 
 مدارکی که محمد درخشان به آن اشاره کرده در ادامه خبر آمده و با توجه به ادعای مسئولان کمیته المپیک باید منتظر ماند تا مشخص شود حق با کدام یک از طرفین است. بهتر است کمیته ملی المپیک که ادعا می‌کند نامه‌ای در این باره به فدراسیون جودو ارسال و روز گذشته به آنها نشان داده شده آن را منتشر کند تا شائبه‌ها برطرف شود. هر چند با مشخص شدن کوتاهی هر کدام از طرفین این داستان هیچ تغییری در سرنوشت مارال مردانی ایجاد نمی‌شود و تنها خاطره اشک‌های او در خاطر علاقمندان جودو باقی خواهند ماند.
 
به گزارش تسنیم فدراسیون جهانی نیز در نامه ارسالی برای کمیته المپیک مرتکب اشتباه شده و در حالی که 9 شهریورماه (31 آگوست) مارال مردانی را به المپیک جوانان دعوت کرده اما از مسئولان کمیته درخواست کرده تا جواب خود به این دعوت را تا روز 8 شهریور ماه (30 آگوست) یا حتی زودتر اعلام کنند! چنین موضوعی نشان از اشتباه مسئولان برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی دارد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین