تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
plusresetminus
رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد:

اعزام کاروان‌های احسان سلامت به نقاط محروم کشور

حزب الله : رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه مشکلات مردم تنها با حضور مردم حل می شود، از اعزام کاروان‌های احسان سلامت به نقاط محروم کشور خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۱۴۵
اعزام کاروان‌های احسان سلامت به نقاط محروم کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمد مخبر در مراسم اعزام کاروان سلامت احسان به مناطق محروم افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در موضوعات اقتصادی اقدامات خوبی داشته و تشکل جدیدی با عنوان بنیاد برکت احسان برای ارائه خدمات اجتماعی و سلامت به مردم راه اندازی شده است.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا (ع) به بیان پاره ای از خصوصیات ویژه این امام پرداخت و گفت: برجستگی عاشورا مانع از این شده که برخی ویژگی های بزرگ امام گفته شود.
 
وی ادامه داد: آنچه امام حسین (ع) را از سایر ائمه برجسته تر کرده این است که تمام خصوصیات سایر ائمه در سیدالشهدا متجلی شده است.
 
مخبر با اشاره به رویدادهای تاریخی دوره زندگی امام حسین (ع) تاکید کرد: پس از شهادت امیرالمومنین و عقدی که مابین امام حسن و معاویه بسته شد امام حسین (ع) در طول ۱۰ سال زمامداری معاویه به طور کامل تابع امامت امام زمان خویش بود و سخن و حرکتی خلاف نظرات امام حسن انجام نداد. امام پس از مرگ معاویه و روی کار آمدن یزید و رو به انحطاط رفتن جامعه اسلامی و همچنین دعوت مردم کوفه امام حسین (ع) احساس تکلیف کرد زیرا معاویه تا حدی ظواهر دین را رعایت می کرد اما یزید به طور کل دچار انحطاط بود.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: اگر مردم کوفه آن فشار را وارد نمی کردند شاید امام تکلیف را متوجه خود نمی دانست البته نصب امام با حق تعالی است اما وقتی این انتصاب وقتی اعمال می شود که مردم متقاضی و مراجعه کننده باشد.
 
مخبر در ادامه به بیان نکاتی در خصوص تاریخ انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در دوره پیش از انقلاب هم امام خمینی، امام بود اما زمانی که مردم مراجعه کردند این امامت اعمال پیدا کرد و امروز پس از فوت امام هم در حالی که مراجع بزرگ آن دوره در قید حیات بودند سیدی از خراسان که در این سبک ها مطرح نبود به رهبری برگزیده شد. اگرچه ایشان عالمی محقق، مبارز، خوش ذوق و سخنور بود اما به عنوان فقیه کمتر شناخته شده بود.
 
وی ادامه داد: محوریت مردم در نظام اسلامی یک اصل است. ساختار حکومت به نیابت از مردم است. دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه به نیابت از مردم انجام وظیفه می کند. هر وقت هر کدام از این قوا در جهت منافع مردم حرکت نکرد آن گاه نمی تواند نیابت داشته باشد.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام  گفت: امروز بزرگترین تکلیف مسئولان خدمت به مردم است. باید نهضت خدمت رسانی به مردم دنبال شود و همه این موارد باید با محوریت خود مردم باشد.
 
وی اضافه کرد: در دفاع مقدس هم با همین رویکرد مردمی پیروز شدیم و در بزنگاه های دیگر همچون توطئه منافقین، بنی صدر و قائله های ۷۸، ۸۸ و دی ماه ۹۶ خود مردم از کیان دفاع کردند.
 
مخبر اظهار کرد: امروز هم جنگی وسیع و عمیق علیه کشور وجود دارد و شرایط سخت تری پیش رو است اما با وجود نیروهای مردمی فداکار هیچ جای نگرانی وجود ندارد. جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده است که همواره دشمن دلواپس ماست و ما نگرانی از هیچ دشمنی نداریم. البته باید تدارک لازم را ببینیم و مهمترین تدارک به میدان آوردن مردم در جنگ اقتصادی است.
 
وی افزود: هر جا دستگاه های مسئول کار خود را به درستی نمی توانند انجام دهند رهبری از مردم دعوت می کند و همانند موضوع آتش به اختیار ۸۵ میلیون جمعیت کشور موظف به مشارکت در حل مشکلات هستند. هر چه در توان داریم باید در کنار مردم برای حل جنگ اقتصادی انجام دهیم.
 
مخبر تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در بخش های اقتصادی اقدامات خوبی انجام داده است و نیاز به تشکلی جدید بود تا خدمات اجتماعی و سلامت ساماندهی شود. به همین دلیل بنیاد برکت احسان راه اندازی شد.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به اقدامات بنیاد برکت احسان اشاره کرد و گفت: ارائه جهیزیه به خانواده های کم توان، راه اندازی کشت حلزون، ارائه بسته های لوازم التحریر به دانش آموزان در مناطق محروم از جمله اقدامات بنیاد برکت احسان بوده که در حوزه کشت حلزون در حال حاضر هیچ بچه ای که نیاز به کشت حلزون داشته باشد به دلیل مشکلات مالی از درمان بازنمی ماند.
 
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب در حوزه سلامت مشکلات زیادی داشتیم، گفت: امید به زندگی پیش از انقلاب ۵۵ سال و کمتر از کشورهای  آفریقایی بود اما امروز به ۷۵ سال رسیده است.
 
مخبر به اقدامات ستاد اجرایی در حوزه های سلامت اشاره کرد و افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در حال ساخت داریم همچنین ۴ مرکز ضدسرطان در مرحله ساخت است. ۱۵۴ مرکز بهداشت در مناطق محروم ایجاد کرده ایم که ۱۰۰ مورد آن تحویل شده و مراحل ساخت مابقی ادامه دارد.
 
وی تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام نسخه های ۵۰ هزار بیمار سرطانی را ارائه می دهد، همچنین بیمه درمانی در مناطق محروم و وام قرض الحسنه درمان در حال انجام است و اقدامات خوبی در حوزه دارو داشته ایم.
 
مخبر خاطرنشان کرد: ۹۶ درصد داروهای کشور در داخل تولید می شود اما ۴ درصد باقی مانده ۳۵ درصد هزینه های دارویی کشور را شامل می شود. ستاد اجرایی با تولیدات دارویی به ارزش ۱۵۰ میلیارد در سال بخش زیادی از هزینه های بیماران صعب العلاج را در جیب آنها حفظ کرده است. همچنین یک شهرک دارویی در اطراف تهران در حال ساخت است و اولویت ما این است که خود مردم بیایند و تولیدات دارویی داشته باشند مشروط به اینکه این داروها در حوزه ۴ درصد باشد.
 
وی افزود: در استان های محروم که با حوادث و بلایای بیشتری مواجه هستند باید قرارگاه سلامت احسان مستقر شود و این کاروان های سلامت در هر استان وجود داشته باشد. ویزیت روزانه ۷ هزار نفر در مناطق محروم کار سختی است که جابجایی این کاروان ها بر مشکلات می افزاید و نیاز به استقرار کاروان ها داریم. در حال حاضر خدمات سلامت با بالاترین کیفیت در حال ارائه است و امیدواریم  در کشور جایی نداشته باشیم که به این امکانات دسترسی نداشته باشد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از کاروان‌های احسان سلامت شامل ۱۳۲ تیم درمانی که قرار است از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به هزار نقطه محروم کشور اعزام شوند رونمایی شد. در اعزام کاروان‌های جهادی ۳ تریلر بهداشتی –درمانی سیار، دو کامیون ایسوزو و دو چادر با ظرفیت ۱۴۲ تخت بستری آماده شده است، که می‌تواند در مناطق محروم و بحران‌ها استفاده شده و مجموعه‌های درمانی را سریع به این مناطق اعزام و تا ۱۵ روز بدون اتصال به شبکه آب و برق کار خود را انجام دهد، حتی برق را به منطقه محل استقرار خود برساند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین