کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش دیرهنگام وزارت خارجه آمریکا به ناپدید‎شدن «خاشقجی»

مهر , 17 مهر 1397 ساعت 12:09

حزب الله :
وزارت خارجه آمریکا پس از گذشت یک هفته از زمان ناپدید شدن منتقد و روزنامه‎نگار سعودی، نسبت به این مسئله واکنش نشان داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در حالی که نزدیک به یک هفته از مفقود شدن جمال خاشقجی منتقد و روزنامه‌نگار سعودی می‌گذرد؛ در اقدامی دیرهنگام، بیانیه‌ای دراین‌خصوص صادر کرد و از عربستان سعودی خواست تا تحقیقی کامل در این‌ مورد انجام دهد.
 
این درحالی است که در پرونده مفقود شدن خاشقجی که بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اتفاق افتاد، ریاض متهم اصلی است.
 
حتی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه نیز می‌گوید کنسولگری عربستان باید ثابت کند روزنامه نگار از آنجا خارج شده است یا خیر. مسئولین کنسولگری عربستان نمی توانند با بیان اینکه خاشقجی از اینجا خارج شده از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.
 
در همین‌ راستا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما شاهد گزارش‌های ضد و نقیضی درباره وضعیت جمال خاشقجی روزنامه‌نگار برجسته سعودی و همکار روزنامه واشنگتن پست بوده‌ایم. همانگونه که رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، از بابت مفقود شدن وی ابراز نگرانی می‌کنیم و وزارت خارجه آمریکا نیز از کانال‌های دیپلماتیک با عربستان سعودی درباره این مسئله صحبت کرده است.
 
این بیانیه می‌افزاید: از عربستان سعودی می‌خواهیم از تحقیق کامل درباره خاشقجی حمایت کرده و در خصوص نتایج این تحقیق، شفافیت به خرج دهد.
 
به گزارش مهر، بیانیه وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از اظهارنظر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا صادر شد. ترامپ هم بعد از گذشت یک هفته از ناپدید شدن خاشقجی در اظهارنظری دیرهنگام گفت: من نگران این موضوع هستم. از آنچه که می شنوم، خشنود نیستم. امیدوارم که این موضوع حل و فصل شود! در حال حاضر، هیچ کس چیزی در این مورد نمی داند.


کد مطلب: 180110

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/180110/واکنش-دیرهنگام-وزارت-خارجه-آمریکا-ناپدید-شدن-خاشقجی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com