تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
plusresetminus
حزب الله : فرمانده سپاه پاسداران گفت: دشمنان با تمام هجمه ها و برنامه ریزی ها به لطف اتحاد میان نیروهای مسلح موفق به ایجاد ناامنی در کشور نشده اند، امنیت امروز ایران مثال زدنی است.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۰۱۶
امنیت ایران با اتحاد میان نیروهای مسلح مثال‌زدنی و پایدار است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمد علی جعفری صبج دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام سجاد(ع) بیان داشت: مجموعه انقلاب اسلامی و ملت ایران در حال انجام وظیفه و یاری دهنده دین خدا است. تا کنون ملت ایران با تحمل سختی های داخلی و خارجی در تمام عرصه ها موفق بوده است و این پیروزی ها در تمامی عرصه ها نصیب ملت ما شده است.
 
فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه راهی که در پیش گرفته ایم راه امام حسین است، اظهارداشت: نیروهای سپاه به عنوان فرزندان انقلاب، وظیفه حفظ انقلاب و ارزشهای آن را بر عهده داریم و بسیج و بسیجیان، پاسداران غیرموظف انقلاب هم وظیفه دفاع از آرمانهای انقلاب را دارند.
 
سرلشکر جعفری با بیان اینکه هرمزگان استانی فعال، مهم و استراتژیک است و بندرعباس شهری الگو برای وحدت و همدلی مردم و مسئولان در کشور است بیان داشت: مسئولان و شیعه و سنی با وحدت و همدلی و تلاش و کوشش در راستای اعتلای نظام و اهداف جمهوری اسلامی در حال تلاش و کارند، امروز شاهد اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی و اسلام عزیز هستیم و این مهم بدون معجزه انقلاب اسلامی و ایستادگی و مقاومت آگاهانه همراه با بصیرت و ایمان ملت ایران اسلامی محقق نمی‌شد.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام سابقه نداشته است که نظامی با الگو گیری از قرآن و حکومت صدر اسلام بر مبنای ولایت‌فقیه و حکومت ولایی در یک کشور حاکمیت داشته باشد، عنوان کرد: در مقاطعی از تاریخ تفکر شیعی و اسلامی حاکم بوده اما حاکمیتی که بر پایه ولایت‌فقیه و تحت نظر ولی‌فقیه و اسلام باشد، سابقه نداشته است آن‌هم در عصر فعلی که دوران مادی‌گرایی، مبارزه با دین و توحید است و مخالفت‌هایی با اسلام و اسلام‌گرایی صورت می‌گیرد.
 
سرلشکر جعفری با اشاره به اجرای طرح محله محور در بندرعباس، اضافه کرد: برای اولین بار در کشور در شهر بندرعباس طرح مشارکت های مردمی برای حل مشکلات با ایجاد قرارگاه ها و اماکن اجتماعی آغاز شده است، در این طرح مردم با مشارکت سپاه و بسیج برای حل مشکل محلات خود اقدام می کنند. امیدواریم این طرح الگویی برای اجرای سایر طرح ها در کشور شود. در این 
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اسرائیل، آمریکا و آل سعود تلاش های زیادی برای ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی ایران کرده اند که با تلاش نیروهای مسلح و امنیتی کشور این توطئه ها و تلاش های تروریستی دشمنان خنثی شد و برخی برای مردم بازگو شد و برخی عنوان نکردیم. اما این را بدانید این اقتدار و امنیت امروز در جمهوری اسلامی ایران مرهون رهنمودهای مقام معظم رهبری و اتحاد میان نیروهای مسلح است.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنی، دشمنان اسلام با انقلاب اسلامی امروز بر همه مردم آشکارشده است و همه شاهد هستیم از روزهای اول انقلاب علیه مردم که این پرچم را به اهتزاز درآورده‌اند و انقلاب اسلامی چه هجمه‌هایی روا داشته‌اند، اظهار کرد: امسال در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی توطئه دشمنان به اوج خود رسیده است و تجمیع همه عرصه‌های دشمنی علیه ایران اسلامی را شاهد هستیم.
 
جعفری ادامه داد: اگر با دقت نگاه کنیم و زوایای پنهان و مؤلفه‌های اصلی موفقیت را بررسی کنیم شاهد هستیم جبهه باطل، مقابل، استکبار و نظام سلطه که با انقلاب اسلامی درافتاده است به‌طور دائم در حال شکست و تحمل شکست‌های پی‌درپی در عرصه‌های مختلف دفاعی، سیاسی و سایر عرصه‌هایی است که با جمهوری اسلامی ایران درافتاده است.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آخرین عرصه‌ای که دشمن بر روی آن دست گذاشته است عرصه اقتصادی و تحریم‌های اقتصادی است که ملت ایران اسلامی با استقامت، ایستادگی و درایت این حربه دشمنان را به شکست تبدیل می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه انشاالله به‌زودی شاهد آخرین شکست حربه دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و ملت ایران اسلامی این مسیری را که انتخاب کرده‌اند باقدرت ادامه خواهند داد، تصریح کرد: این راه طولانی، پرخطر و همراه با سختی و البته شیرینی‌های موفقیت و با پیروزی توأم است.
 
جعفری با بیان اینکه فلسفه اسلام و تشیع و درسی که از اباعبدالله الحسین(ع) می‌گیریم این است که باید یاری گر دین خود باشیم و این وظیفه هر فرد با ایمانی است و انقلاب اسلامی این کار را دنبال می‌کند و در حال انجام‌وظیفه یاری‌کردن به دین خدا است، اضافه کرد: بر پایه قرآن کریم همگی واقفیم دشمنان اسلام به دنبال خاموش کردن نور قرآن با دهانشان بودند اما خداوند اراده کرد و نور خود که همان قرآن کریم باشد را کامل کرد تا اسلام بر همه ادیان الهی غلبه کند پس باید بر پایه وظیفه الهی یاری گر دین خود باشیم.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که این توفیق نصیب ملت ایران اسلامی‌شده و تاکنون به‌خوبی در این راه موفق بوده و با وجود تمامی نارسایی‌ها و تحمل سختی‌های داخلی و خارجی، این پیروزی و موفقیت در عرصه‌های مختلف نصیب ملت ایران اسلامی‌شده است و این مسیر الهی که ملت ما انتخاب کرده ادامه راه امام حسین(ع) است و از خداوند متعال خواستاریم توفیق هرچه بیشتر و دقیق‌تر این راه را به ما عنایت کند.
 
وی با بیان اینکه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه خود را حفظ این راه و دستاورد انقلاب اسلامی می‌دانیم، خاطرنشان کرد: هرکسی دل در گرو انقلاب اسلامی و اهداف والای شهیدان انقلاب اسلامی دارد، بسیجی و پاسدار انقلاب اسلامی است.
 
جعفری با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی با وجود همه مشکلات و برخی نارضایتی‌ها به‌حق، حاضر نیستند دین و معنای واقعی شیعه را با هیچ‌چیز دیگر را معامله کنند، اظهار کرد: مسئولین در بخش‌های مختلف وظیفه خدمتگزاری خالصانه و توجه به مردم را باید بیشتر کنند و تلاش خود برای استمرار عدالت اجتماعی را افزایش بدهند و توجه به محرومیت و مستضعفین را وظیفه خود بدانند.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج و سپاه وظیفه سنگینی در ابعاد دفاعی، امنیتی، مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و جنگ نرم بر عهده دارد، اضافه کرد: وظیفه سختی بر دوش ما قرار دارد و امروز بسیج و سپاه با هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری در این نقش مهم خود سربلند بوده و هستند و این یعنی نقش‌آفرینی مردم که جا دارد روزبه‌روز بیشتر شود.
 
وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری هشت طرح اعتلای بسیج را با محوریت و هدف‌گذاری خدمت به مردم با مشارکت خودشان در حوزه خدمات اجتماعی در دست اقدام دارد، اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح‌ها آغازشده و امیدوارم در ماه‌ها و سال‌های پیشرو این طرح‌ها به‌صورت کامل و دقیق پیاده شود و شاهد مشارکت بیشتر مردم و سازمان‌دهی مناسب آن‌ها در نقش‌آفرینی‌شان شویم.
 
جعفری با بیان اینکه بندرعباس به‌عنوان نخستین مرکز استان کشور با تلاش فرماندهی سپاه ناحیه بندرعباس، این سازمان‌دهی را عملی و با استقرار قرارگاه‌ها در محلات در جهت نقش‌آفرینی مردم برای برطرف کردن مشکلات محلات، توانسته به الگویی برای سراسر کشور تبدیل شود، تصریح کرد: وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر دفاعی، امنیتی و نظامی بودنش، مردم بودن است چون متصل به بسیج است و مردم باید در این فرآیند به ایفای نقش سپاه و بسیج کمک کنند.
 
وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارتش‌های سایر دنیا مقایسه می‌شود درحالی‌که وظیفه سپاه علاوه بر وظایف و مأموریت‌های نظامی و امنیتی، ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و عمق‌بخشی داخلی انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امروز که 10 سال از سازمان‌دهی جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گذرد و سپاه‌های استانی نمایندگی وظایف سپاه را در هر استان بر عهده‌دارند، در 31 استان کشور سپاه پاسداران با مردم در ارتباط و وظیفه تشکیل و سازمان‌دهی ارتش 20 میلیونی و حفظ انقلاب اسلامی را بر عهده‌دارند.
 
 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر امروز شاهد نقش‌آفرینی مردم در عرصه‌های دفاعی و امنیتی هستیم، تمام دنیا در دوران دفاع مقدس شاهد رشادت بسیجیان و مردم در جبهه‌های حق علیه باطل بودند، خاطرنشان کرد: این اتفاقاتی که از دی‌ماه 96 در کشور با توجه به بستر و زمینه مشکلاتی که در کشور برای ایجاد بستر ناامنی وجود داشت، با برنامه‌ریزی منافقین و سلطنت‌طلبان، آمریکایی‌ها، اسراییلی‌های آدم کش و کودک کش و رژیم خائن به اسلام آل سعود شروع شد و هرکدام در بخشی از کشور از جنوب شرق کشور تا شمال غرب کشور مشابه اتفاقی که در خوزستان رخ داد، این نا امنی‌ها را ایجاد می‌کنند و برنامه‌ریزی وسیعی برای ایجاد نا امنی در کشور ایران اسلامی دارند اما اقتدار جمهوری اسلامی ایران و آمادگی بسیج و سپاه در حال خنثی شدن برنامه‌های دشمنان است.
 
وی با اشاره به اینکه با وجود هجمه و برنامه‌ریزی که همه دشمنان انقلاب اسلامی انجام می‌دهند، امنیت امروز ایران اسلامی مثال‌زدنی است و از لطف الهی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در عرصه دفاع و امنیت مشکلی نداریم اما در عرصه جنگ نرم، جنگ رسانه‌ای، اطلاعاتی، فرهنگی، شناختی و اقتصادی باید تلاش بیشتری به خرج دهیم و در حال آماده شدن و کسب تجربه برای مقابله با برنامه‌های دشمنان هستیم.
 
جعفری با بیان اینکه اگر با چشم بصیرت دقت کنیم در وضعیت فعلی به توفیقات بسیاری در عرصه‌های مختلف دست‌یافته‌ایم و اگر هر کشوری جز ایران اسلامی بود امروز از پای درآمده بود، اظهار کرد: در استان هرمزگان سپاه استانی تاکنون به موفقیت‌های بسیاری دست‌یافته است که باید از زحمات سردار ترابی تشکر کرد و علت جابه‌جایی فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) تنها مصوبه مجلس در منع به‌کارگیری بازنشستگان بود و به همین واسطه به سمت جوان‌گرایی پیش رفتیم و سرهنگ سالاری از نیروهای تجربه‌دیده، خوش‌فکر و انقلابی استفاده خواهیم کرد که با استقبال سردار ترابی همراه بود.
 
وی با اشاره به اینکه به‌زودی پست جدیدی در رده مشاور جهت استفاده از تجارب سردار ترابی در نظر گرفته خواهد شد، بیان کرد: سرهنگ سالاری از نیروهای تازه‌نفس جوان سپاه است که در دهه سوم انقلاب اسلامی وارد سپاه شد و در این مدت با مسئولیت‌های قابل‌توجه اش به رشد سازمانی دست‌یافت و توانست با اقدامات مناسب از جمله تشکیل قرارگاه‌های محلات و الگوسازی به سراسر کشور نشان دهد که کشورمان از چنین نیروهای جوان توانمند، نوگرا و با انرژی فراوان  بهره می‌برد.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در کشورمان 36 میلیون نیروی جوان وجود دارد که می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: تلفیق نیروهای جوان، با ایمان و با بصیرت و خادم به انقلاب پتانسیلی ایجاد می‌کند که با به‌کارگیری صحیح از نیروهای جوان، مسئولین می‌توانند زمینه و بستر نقش‌آفرینی جوانان را فراهم کنند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین