تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
plusresetminus
حزب الله : سرپرست شهرداری کرج بر ضرورت بازنگری در شیوه تامین اعتبار طرح‌های بازآفرینی تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۸۶۳
ضرورت تعامل دستگاه‌های استان در اجرای طرح‌های بازآفرینی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد رضا احمدی نژاد پیش ازظهر امروز در دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدارکرج اظهار کرد: نمایندگان برخی ادارات علی رغم تاکیدهای صورت گرفته در جلسه ستاد بازآفرینی شرکت نمی‌کنند و این مساله باید به صورت رسمی پیگیری شود.
 
سرپرست شهرداری کرج ادامه داد: اگر نمایندگان ادارات در جلسات این ستاد حضور پیدا نکنند، اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده در این بخش محقق نخواهد شد.
 
وی افزود: شیوه نامه ای برای ارائه طرح‌های ستاد بازآفرینی مشخص شده  که ادارات و دستگاه‌های استان باید بر مبنای آن‌طرح‌های پیشنهادی خود را برای تصویب ارائه دهند.
 
احمدی نژاد توضیح داد: طرح‌های ادارات و سازمان ها در کمیته ستاد بازآفرینی بررسی می‌شود و اگر قابلیت اجرا داشته باشند، به تصویب می‌رسند و درغیر این صورت از دستور کار خارج می‌شوند.
 
سرپرست شهرداری کرج گفت: متاسفانه ادارات استان آن طور که باید و شاید در ارائه طرح های بازآفرینی جدی نبوده اند و طرحهای رسیده قابل توجه نیست.
 
احمدی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ادارات استان باید در اجرای طرح‌های بازآفرینی با هم هماهنگ باشند، توضیح داد: دستگاه‌ها باید در اجرای طرح‌ها به گونه ای عمل کنند که تا حد امکان از موازی کاری، صرف هزینه چند برابری و دوباری کاری جلوگیری شود.
 
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گلایه از شیوه تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح‌های ستاد بازآفرینی گفت: اجرای قراردادهای عمرانی توسط شهرداری بر اساس اعتبارات صد درصدی است و هیچ پیمانکاری قبول نمی کند که هزینه کاری که انجام میدهد را در فاصله زمانی طولانی مدت و به شکل نامشخص دریافت کند.
 
وی اظهار کرد: این روش که 30 درصد اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های بازآفرینی توسط شهرداری و 70 درصد نیز توسط دولت تامین شود، نتیجه بخش نخواهد بود و مشکلات قانونی در پی خواهد داشت.
 
احمدی نژاد ابرازکرد: برای رفع این مشکل شهرداری می تواند کل هزینه پروژه‌های تصویب شده خود را پرداخت کند و بعد از تکمیل، دولت سهم 70 درصدی خود را به صورت اوراق به شهرداری پرداخت نماید.
 
سرپرست شهرداری کرج ادامه داد: بدون شک با این روش که 30 درصد اعتبار پروژه ها را شهرداری و 70 درصد را دولت پرداخت کند، بسیاری از پروژ‌ها نیمه تمام باقی می‌ماند.
 
وی در ادامه با تاکید براین‌که در اجرای طرح‌های بازآفرینی باید نگاه بلند مدت داشت، افزود: باید بررسی‌های دقیقی در مناطق هدف ستاد بازآفرینی صورت بگیرد و کمبودهای این مناطق در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و ... به صورت جامع مشخص شود.
 
این مسئول ابراز کرد: در یک برنامه مدون پنج ساله می توان بخشی از کمبود سرانه مناطق هدف را مرتفع کرد.
 
وی گفت: این‌که هر اداره ای در یک منطقه بدون برنامه ریزی  طرحی را اجرا کند نتیجه ای جز هدر رفت سرمایه و التیام موقتی مشکلات ندارد.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین