تاریخ انتشاردوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
plusresetminus
نشست خبری مشترک پمپئو، بولتون و هیلی؛

پمپئو: ترامپ لحن ویژه ای درباره ایران خواهد داشت

وزیر خارجه آمریکا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نماینده این کشور در سازمان ملل در نشست خبری مشترکی به تکرار مواضع خصمانه ضد ایران پرداختند.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۸۳۴
پمپئو: ترامپ لحن ویژه ای درباره ایران خواهد داشت
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل نشست خبری برگزار کردند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در این نشست خبری اعلام کرد: فردا قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. او درباره موضوعات مختلفی از قبیل ایران، کره شمالی و سوریه سخن خواهد گفت.

وی بدون اشاره به مبارزه بی امان تهران با تروریست های مورد حمایت غرب ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا برای ایران لحن ویژه ای را در این سخنرانی خواهد داشت. این کشور به فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه می پردازد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره «برجام جدید» افزود: پیشتر موضع واشنگتن در این خصوص را تشریح کرده بودم. باید بگویم که الان زمان مناسبی برای سخن گفتن درباره مذاکرات جدید با تهران نیست.

پمپئو در پاسخ به سئوالی پیرامون «رفتار ایران در منطقه و طرح مقابله با نیروهای نیابتی تهران در عراق!» مدعی شد: این دولت در زمانی آغاز به کار کرد که تهران پی در پی از پایتخت های خاورمیانه می گذشت. می خواهیم با تهدید ایران مقابله کنیم! دور دوم تحریم ها را از نوامبر آماده کرده ایم. می خواهیم دولتی در عراق در جهت منافع این کشور داشته باشم!

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره پیونگ یانگ نیز گفت: در ارتباط با کره شمالی می خواهم بگویم که تحریم های شورای امنیت سرجای جای خود خواهد ماند و این موضوع در دیدار اول رئیس جمهوری با رهبر کره شمالی نیز مطرح شد. نمی توان تاریخ دقیقی را برای خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ مشخص کرد. اما باید بگویم که اتفاقات زیادی در حال روی دادن است. ضمناً، خلع سلاح هسته ای کره شمالی باید غیر قابل بازگشت باشد.

وی در پایین نیز گفت: درباره قطعنامه های شورای امنیت پیرامون از میان برداشتن برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی حرف می زنیم. کره شمالی این موضوع را پیش از اجلاس دومی که امروز رئیس جمهوری ترامپ درباره آن حرف زد بررسی می کند. باید بگویم که به زودی یعنی تا پیش از پایان سال جاری به این کشور سفر خواهم کرد.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون ارسال سامانه دفاع موشکی اس- ۳۰۰ از سوی روسیه برای سوریه نیز ادعا کرد: با روس ها در این باره حرف می زنیم. باید درباره زمینه های مشترک با آن ها حرف بزنیم. من در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با لاوروف گفتگو خواهم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا درباره ترکیه نیز گفت: کشیش آمریکائی زندانی شده در ترکیه ممکن بود ماه گذشته آزاد شود. این کشیش و تمام بازداشت شدگان در ترکیه باید آزاد شوند. قبلاً همه چیز را با ترکیه در میان گذاشته ایم. آن ها بیگناه هستند و نباید در زندان بمانند.

بولتون: ایران مسئول سقوط هواپیمای روسیه در سوریه است!

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در این نشست خبری ۳ نفره با طرح ادعای مضحکی علیه تهران گفت: ایران مسئول سقوط هواپیمای روسیه در سوریه (که توسط رژیم صهیونیستی ساقط شد) است!

وی درباره خبر امروز ارسال سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ از سوی روسیه به سوریه نیز ادعا کرد: این موضوع باعث تشدید تنش‌ ها خواهد شد!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سئوالی درباره سخنان اخیر رودی جولیانی درباره تغییر نظام در ایران گفت: در سیاست های ما چنین چیزی وجود ندارد؛ تحریم های بیشتری علیه تهران در راه است. ما تا زمانی که این تغییرات را نبینیم کمپین اِعمال حداکثر فشار را بر این کشور به کار می بندیم.

هیلی: ترامپ درباره موضوعات مختلفی حرف می زند

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل هم سومین حاضر این نشست خبری بود. وی درباره سخنرانی فردای ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: موضوع ونزوئلا مورد بررسی قرار می گیرد. در یک حدود یک سال گذشته از توافقات زیادی خارج شدیم؛ مثلاً برجام، توافق اقلیمی پاریس و نظایر آن.

وی در ادامه افزود: ترامپ قرار است فردا به همراه مایک پنس میزبان شماری از نمایندگان جهان باشد. او درباره تحریم های کره شمالی و سودان جنوبی هم حرف می زند.

منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین