تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
plusresetminus
حزب الله : مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز گفت: تعداد دانش آموزان البرزی در سال جاری ۴۴۴ هزار و ۵۵۶ نفر است.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۷۲۰
۴۴۴ هزار دانش‌آموز البرزی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خسرو ساکی در آیین متمرکز بازگشایی مدارس استان که در دبیرستان شاهد شهید پناهی کرج و با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: امسال تقارن شروع سال تحصیلی با ایام سوگواری اباعبدالله فرصتی را فراهم کرده تا اولین درس‌های مدارس از دروس مکتب عاشورا ازجمله امربه‌معروف و نهی از منکر، جهاد، آزادی، عشق و دلدادگی به معبود، استقامت و پایداری تبعیت کند.
 
وی با اشاره به حادثه تروریستی دیروز رژه اهواز گفت: این حادثه نشانگر این است که ملت ایران با پیروی از درس‌های کربلا همچنان برای حفظ و پاسداشت دین اسلام ایستاده‌اند.
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز گفت: امروز روز بازگشایی مدارس و یک روز ملی شامل امید، تحرک، پویایی و نشاط برای ساختن آینده ایران است؛ چراکه حضور دانش آموزان همیشه حال و هوای تازه به شهر می‌بخشد و امید به آینده بادانش آموزان شکل می‌گیرد.
 
ساکی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش برای رسیدن منابع انسانی به سرمایه انسانی نقشی مهم دارد و شاهراه اصلی است، بیان کرد: امسال تاکنون تعداد دانش آموزان البرزی امسال  ۴۴۴ هزار و ۵۵۶ نفر است که نسبت به سال قبل ۱۸ هزار و ۶۶۶ نفر افزایش داشته است و این رشد معدل رشد ۴.۳ درصدی است.
 
وی در ادامه توضیح داد: دانش آموزان البرزی در ۱۶ هزار و ۷۹۴ کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند بود که در این خصوص حدود ۵۵۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی البرز افزوده‌شده است.
 
البرز در دوره ابتدایی با بیش از ۹۹ درصد پوشش تحصیلی جزو پنج استان برتر کشور است
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز عنوان کرد: آموزش‌وپرورش استان البرز مانند دیگر استان‌ها بر اساس سند تحول بنیادین، سیاست‌ها و برنامه‌های رهبری و همچنین برنامه‌های دولت تدبیر و امید و وزارت آموزش‌وپرورش در قالب ۱۴۴ برنامه در حوزه‌های مختلف ازجمله تحول اداری و نوسازی و بهسازی، سرفصهای آموزشی را تشکیل داده است.
 
ساکی گفت: امید است در حوزه این سرفصل‌های آموزشی اقدامات مؤثر شامل رشد و شکوفایی در بخش‌های مختلف ازجمله تعلیم و تربیت در شاخه‌های سیاسی، اجتماعی، یا اقتصادی و حرفه‌ای را داشته باشیم.
 
وی بیان کرد: برای پرورش عناصر ایمان، علم و اخلاص و بهبود چهار رابطه ازجمله انسان باخدا و طبیعت به انجام اقدامات لازم بپردازیم؛ چراکه به دنبال رساندن دانش آموزان به حیات طیبه هستیم.
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز تشریح کرد: اگرچه البرز به دلیل مهاجرت بالا ازلحاظ سرانه فضای آموزشی جزو استان‌های آخر کشور است، اما اکنون با کمک خیرین و مسئولان دلسوز درصدد هستیم تا از این فضاها خارج شویم.
 
ساکی با برشمردن اینکه درزمینهٔ عملکرد دانش‌آموزی البرز جزو ۱۰ استان برتر کشور است، گفت: در دوره ابتدایی با بیش از ۹۹ درصد پوشش تحصیلی جزو ۵ استان برتر کشور هستیم که این ظرفیت نقش مهمی در مقابله با بی‌سوادی در کشور دارد.
 
رتبه کنکور دانش آموزان البرزی از ۲۳ در سال ۹۲ به یازده در سال  ۹۶ رسیده است
وی ادامه داد: در پایه اول ابتدایی بیش از ۹۹ درصد دانش‌آموز ثبت نامی داریم که نسبت به میانگین کشوری سه درصد بالا است و در دوره متوسط اول هم حضور ۱۰۰ درصدی دانش آموزان راداریم و موفقیت‌هایی ازجمله کسب چهار مقام رتبه اول و دو مقام رتبه سوم را این دانش آموزان در  مسابقات خوارزمی کسب کرده‌اند.
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز بابیان اینکه رتبه کنکور از ۲۳ در سال ۹۲ به یازده در سال  ۹۶ رسیده است اما رتبه سال جاری در کنکور هنوز اعلام‌نشده است اما به‌یقین بهتر از سال قبل خواهد بود.
 
ساکی عنوان کرد: در چند سال اخیر به دنبال توازن رشته‌ای در دوره متوسطه دوم هستیم و می‌خواهیم دانش آموزان را از رشته تجربی به  سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و یا ریاضی و انسانی سوق دهیم که در این راستا خوشبختانه ۷ درصد به سمت بهبود توازن رشته‌ای حرکت کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه ۵۷ مدال‌های مختلف توسط دانش آموزان استعدادهای درخشان استان البرز در سطح مسابقات کشوری و بالاتر از آن حاصل‌شده است، ادامه داد: کسب بیشتر مقام‌های کشوری در مسابقات پژوهشی هم داشته‌ایم و ۱۱ مقام تیمی و ۱۰۱ مدال مختلف در حوزه تربیت‌بدنی هم توسط دانش آموزان ما در کشور کسب‌شده است.
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز تشریح کرد: کسب مقام اول دادرس در حوزه آمادگی برای شرایط سخت وامداد و نجات هم برای البرز حاصل‌شده است و اجرای طرح نماد هم به‌صورت پایلوت کشوری را هم در البرز داشته‌ایم و  ۴۸ مقام اول تا سوم کشوری نیز در مسابقات فرهنگی توسط دانش آموزان البرزی کسب‌شده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین