تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
plusresetminus
حزب الله : نماینده دائم روسیه در شورای امنیت بر ادامه رایزنی‌های مسکو، تهران و آنکارا در چارچوب مذاکرات آستانه، به منظور یافتن راه حل مشکلات در استان ادلب سوریه تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۵۳۲
روسیه، ایران و ترکیه به مذاکرات خود درباره ادلب ادامه می‌دهند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، شب گذشته در نشست شورای امنیت ‎اعلام کرد که این کشور به همراه شرکای خود در چارچوب مذاکرات آستانه، یعنی ایران و ترکیه، قصد دارند در آینده نیز به رایزنی‌ها برای یافتن راه حل مشکلات در استان ادلب از طریق انجام مذاکرات ادامه دهند.
 
لازم به یادآوری است که "ولادیمیر پوتین" و "رجب طیب اردوغان" روز دوشنبه در بندر سوچی توافق کردند که تا تاریخ 15 اکتبر (23 مهرماه)   در خطوط تماس درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح مخالف و نیروهای دولتی در استان ادلب سوریه، یک منطقه غیرنظامی ایجاد شود و وزرای دفاع دو کشور نیز یادداشت تفاهمی درباره تقویت ثبات در منطقه کاهش تنش ادلب، امضاء کردند.
 
وی توضیح داد: «روسیه به همراه سایر کشورهای ضامن صلح در سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه به تلاش‌های خود برای حل و فصل اوضاع در استان ادلب سوریه از طریق انجام دائم مذاکرات ادامه خواهد داد تا مردم غیرنظامی این منطقه که کشورهای غربی روسیه دائماً از تامین امنیت آنها صحبت می‌کنند دچار آسیب و در معرض خطر قرار نگیرند.»
 
این دیپلمات روس یادآور شد: «کار برای یافتن راه حل بهینه ادامه خواهد داشت و کسانی که از عدم کارایی روند مذاکرات آستانه سخن می‌گویند باید بدانند که این شکل از مذاکرات همچنان مکانیزم موثری بوده و در سایه تشریک مساعی در چارچوب آن، مشکلات زیادی حل و فصل شده است.
 
نبنزیا همچنین اعضای شورای امنیت را در جریان کلیات یادداشت تفاهم مربوط به حفظ منطقه کاهش تنش ادلب و ایجاد منطقه غیرنظامی در آن قرارداده و تاکید کرد که تحقق این توافقات، اجازه می دهد تا بتوان روی تامین برقراری پایدار آتش‌بس و توقف درگیری‌های نظامی در منطقه متمرکز شد.
 
 نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که در عین حال مبارزه با تروریسم در سوریه در هر شکل آن با قاطعیت ادامه خواهد داشت، چرا که  مبارزه پیگیرانه و غیرسازشکارانه با تهدیدات تروریستی از جمله وظایف همه کشورهای عضو سازمان ملل است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین