تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
plusresetminus
تعیین دومین نایب‌رئیس پارلمان جدید عراق در جلسه امروز و موافقت با برگزاری اولین جلسه پارلمان در شهر بصره برای رسیدگی به اوضاع این شهر از مهمترین تحولات عرصه سیاسی عراق به‌شمار می‌رود.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۲۹۸
امروز؛ تعیین دومین نایب‌رئیس پارلمان عراق

 پارلمان عراق در جلسه دیروز شنبه خود رئیس پارلمان و نایب‌رئیس اول وی را بعد از رأی‌گیری انتخاب کرد اما انتخاب نایب‌رئیس دوم به‌خاطر رأی نیاوردن هر یک از نامزدهای مطرح به دور دوم کشیده شد و قرار است در جلسه ظهر امروز یکشنبه پارلمان انتخاب شود.

پارلمان عراق دیروز به‌ریاست محمد علی زینی رئیس سنی خود برگزار شد و قرار است امروز نیز به‌ریاست وی برای انتخاب نایب‌رئیس دوم برگزار شود.

در جلسه دیروز محمد الحلبوسی نماینده پارلمان از استان الانبار به‌عنوان رئیس و حسن کریم از نمایندگان ائتلاف سائرون به‌عنوان نایب‌رئیس اول پارلمان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

حلبوسی رئیس جدید پارلمان شد+ بیوگرافی

"حسن کریم" معاون اول رئیس پارلمان شد

موافقت با برگزاری اولین جلسه پارلمان عراق در بصره

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان جدید عراق با درخواست برگزاری اولین جلسه پارلمان به‌ریاست خودش در استان بصره در جنوب این کشور موافقت کرد.

فالح الخزعلی نماینده استان بصره از الحلبوسی خواسته بود که اولین جلسه پارلمان برای آگاهی از وضعیت استان بصره و اهالی آن در این استان برگزار شود.

الخزعلی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: توافق با محمد الحلبوسی رئیس منتخب پارلمان برای برگزاری اولین جلسه پارلمان در استان بصره صورت گرفت.

وی افزود: هیئت رئیسه و نمایندگانی که تمایل داشته باشند برای آگاهی از وضعیت بصره و خواسته‌های مردم آن به بصره خواهند آمد و همگی چشم‌انتظار مرحله خدمت‌رسانی هستیم.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین