تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
plusresetminus
مسئول روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که مصر از هیأت این جنبش برای سفر به قاهره و دیدار با مسئولان این کشور دعوت کرده ولی خبری از مذاکرات جدید درباره آشتی ملی و آرامش اوضاع نوار غزه نیست.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۲۷۹
نمی‌گذاریم غزه بمیرد

‍‍‍
به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسامه حمدان، مسئول روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در گفت‌وگو با روزنامه «فلسطین» خاطرنشان کرد که مذاکرات آرام‌سازی اوضاع در نوار غزه زیر نظر مصر و نیکولای ملادینوف، فرستاده صلح سازمان ملل متحد در منطقه خاورمیانه، به خاطر مانع‌تراشی‌های تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس، رئیس آن کندتر از آنچه انتظار می‌رفت، پیش می‌رود.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای رفع این موانع، تصریح کرد، هیچ کس نمی‌تواند هم با رژیم صهیونیستی در محاصره غزه همدستی کند و هم مدعی ملی‌گرایی شود.

حمدان درباره اوضاع انسانی غزه هم اظهار کرد که حماس اهتمام ویژه‌ای به پایان بخشیدن به محاصره و آرام‌سازی اوضاع در غزه دارد و دیگر گروه‌های فلسطینی به جز جنبش فتح نیز سعی در حرکت در همین مسیر را دارند و این تلاش های ملی بدین معناست که هیچ طرفی نمی‌‌تواند با این روند مخالفت و مقابله کند و اگر کسی بخواهد در این مسیر مانع‌تراشی کند، دیر یا زود کنار زده خواهد شد.

وی افزود: حماس اجازه نمی‌دهد که غزه بمیرد و به تلاش‌های خود با همکاری طرف مصری برای پایان دادن به این درد و رنج ادامه خواهد داد.

این رهبر حماس در ادامه سخنانش در پاسخ به تهدیدات گاه‌وبیگاه مقامات صهیونیستی مبنی بر تجاوز نظامی به غزه اعلام کرد: حماس سعی در تثبیت آتش‌بس در غزه را دارد اما این بدین معنی نیست که نمی‌تواند در صورت تجاوز رژیم صهیونیستی از ملت فلسطین دفاع کند.

این رهبر برجسته حماس اظهار کرد: ما علاقه‌ای به جنگ نداریم اما لقمه چرب و نرمی برای رژیم صهیونیستی هم نخواهیم بود و این رژیم نخواهد توانست ما را هضم کند و در صورتی که قصد تجاوز به غزه را داشته باشد، تاوان به مراتب سنگین‌تری نسبت به آنچه مقامات این رژیم تصور می کنند، پس خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تلاش‌های صورت گرفته در چارچوب مذاکرات لغو محاصره غزه به اتخاذ طرح خاصی منتهی شده است، اظهار داشت: ما به جمع‌بندی‌های روشنی رسیده‌ایم. آنچه ما و دیگر گروه‌ها می خواستیم این بود که این مساله در چارچوب یک طرح ملی صورت گیرد که این هم نشانگر اهتمام و احساس مسئولیت ملی است اما جنبش فتح در این مسیر مانع‌تراشی کرد و همچنان به این کارشکنی خود ادامه می دهد.

اسامه حمدان تاکید کرد که جنبش حماس به تلاش خود نه تنها برای دستیابی به آشتی ملی بلکه برای ساماندهی اوضاع داخلی با هدف تحقق مشارکت ملی کامل بر پایه اصول دموکراتیک ادامه می‌دهد تا برنامه ملی فلسطین که همان برنامه مقاومت است، احیا شود.

منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین