کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محله محوری و امدادرسانی نقاط حادثه خیز در مدیریت بحران لحاظ شود

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج , 22 شهريور 1397 ساعت 10:37

حزب الله :
معاون خدمات شهر شهرداری کرج با اشاره به اهمیت تشکیل سازمان مدیریت بحران در شهر، تاکید کرد: محله محوری و امدادرسانی نقاط حادثه خیز در مدیریت بحران لحاظ شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حسن مدیرروستا در جلسه در نشستی که امروز با حضور مدیران ارشد شهرداری و سازمان های تابعه با موضوع راهکاری پیشگیری و ساماندهی بحران پس از وقوع زلزله در شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار داشت: برای مدیریت بحران تنها بررسی راهکارهای ساماندهی بحران پس از زلزله کافی نیست و باید تمامی حوادث در نظر گرفته شود.
 
این مسئول با اشاره به اینکه بیست سال گذشته در کشور ژاپن وقوع زلزله موجب خسارات جانی و مالی زیادی شد، گفت: پس از گذشت 20 سال، اکنون کشور ژاپن در برابر زلزله مقاوم سازی شده و دیگر خسارت جانی و مالی این کشور را تهدید نمی کند اما این در حالی است که کشور ایران فاقد زیرساخت های ایمن برای رویارویی با زلزله است.
 
معاون خدمات شهر شهرداری کرج با بیان اینکه کرج از نظر زیرساخت های ایمن فقیر است، عنوان کرد: این کلانشهر در وضعیت عادی نمی تواند در برابر حوادث مقاومت داشته باشد.
 
مدیرروستا پیش بینی راه های دسترسی به کرج را اولین اقدام مهم برای مدیریت بحران برشمرد و افزود: برای پیشگیری از خسارات جانی ابتدا باید مسیر دسترسی به شهر در شرایط دشوار پیش بینی و ایجاد شود.
 
وی اضافه کرد: دسترسی شهرهای اطراف به کرج در هنگام وقوع حادثه از ضروریات است که باید تمهیدات ویژه ای برای تحقق آن اندیشیده شود.
 
معاون خدمات شهر شهرداری کرج در پایان گفت: تصویب طرح ایجاد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران حتما از نهادهای بالادستی پیگیری شود تا بتوانیم این سازمان را سریع تر تشکیل داده و برای فراهم کردن زیرساخت های لازم، آماده شویم.
 


کد مطلب: 178114

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/178114/محله-محوری-امدادرسانی-نقاط-حادثه-خیز-مدیریت-بحران-لحاظ-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com