تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
plusresetminus
حزب الله : متخصص تغذیه گفت: از آنجا که مواد سمی زیر پوست ماهی‌ها جمع می‌شود پرهیز از مصرف آنها توصیه شده است همچنین پوست پرندگان نیز از چربی زیادی برخوردار است که باعث بالا رفتن کلسترول خون خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۰۴۷
مضرات مصرف پوست ماهی و مرغ‌
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه با بیان اینکه در صورتی که نکات بهداشتی در قبال پرورش، حمل و نگهداری ماهی‌ها رعایت نشود آنها به دلیل داشتن اسید چرباشباع نشده و قرار گرفتن در معرض آفتاب و اکسیژن به سرعت فاسد می‌شوند گفت: لذا رعایت نکات بهداشتی در خصوص نگهداری آنها بسیار حائز اهمیت است.
 
مظهری خاطرنشان کرد: در زمان طبخ ماهی‌ها نیز باید از سرخ کردن طولانی مدت آنها با روغن‌های اشباع شده حیوانی و هیدروژن شده گیاهی پرهیز شود.
 
وی با بیان اینکه مصرف آبزیان از جمله ماهی و میگوها توسط تمام متخصصین تغذیه توصیه می‌شود، توضیح داد: مصرف سرانه ماهی در کشور ما طی سال‌های اخیر افزایش یافته اما لازم است فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه صورت گیرد. در برخی از کشورهای منطقه مصرف سرانه ماهی سالانه 150 کیلوگرم است و ما باید عادات تغذیه‌ای را از کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم تا با مصرف غذاهای سالم از بروز بیماری در سنین بالاتر پیشگیری به عمل آید.
 
این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: مصرف پوست ماهی‌هایی که در محیط‌های سالم پرورش پیدا می‌کند و خود ماهی نیز از مواد غذایی سالم تغذیه کرده است اشکالی ندارد اما عموماً به دلیل آلودگی‌های زیادی که در محیط‌ها وجود دارد توصیه می‌شود پوست ماهی‌ها و پرندگان مصرف نشود.
 
مظهری در پایان گفت: از آنجا که مواد سمی زیر پوست ماهی‌ها جمع می‌شود پرهیز از مصرف آنها توصیه شده است همچنین پوست پرندگان نیز از چربی زیادی برخوردار است که باعث بالا رفتن کلسترول خون خواهد شد.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین