تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
plusresetminus
حزب الله : شهری که تمام پارامترها یک شهر توسعه یافته و آباد را داشته باشد خریدنی نیست بلکه ساختنی است. ساخته دستِ من و تو، ساخته دست مدیرانی که با جان و دل کار می کنند.
۰
کد مطلب : ۱۶۵۶۱۷
شهر توسعه یافته خریدنی نیست!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شهری که تمام پارامترها یک شهر توسعه یافته و آباد را داشته باشد خریدنی نیست بلکه ساختنی است. ساخته دستِ من و تو، ساخته دست مدیرانی که با جان و دل کار می کنند. کدام شهر را می شناسید که با مدیرانی به میز چسبیده و مدیرانی که توسعه را از پشتِ شیشه های خودروشان آرزو می کنند رشد کرده باشد.
 
در کتابِ شهر انسانی از کرکگور فیلسوف دانمارکی مطلبی آمده که از مزایای راه رفتن گفته است؛ "مهمترین مسئله این است که تمایل خود را به راه رفتن از دست ندهید. من هر روز با راه رفتن به سلامتی می رسم و با راه رفتن از بیماری دور می شوم. بهترین افکارم حین راه رفتن به ذهن من رسیده اند و هیچ فکری نمی شناسم که نتوان با راه رفتن شانه از زیر بار آن خالی کرد."
 
فکر می کنم دوره ی مدیریت های از راه دور به سر آمده باشد، دوره ی رصد کردن های از پشت میز و داخلِ خودرو. امروز برای ساختن شهری ایده آل باید با مردم زندگی کرد، باید سوار مترو شد و از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرد. به نظرم داشتن شهری آباد دل می خواهد و تلاش، برنامه می خواهد و حرکت.
 
برای این که "کرج" شهر بهتری باشد با فضایی مناسب و مشکلاتی کمتر، مدیرانِ شهری سال گذشته به تلاشی دو چندان ترغیب شدند. دکتر نصیری در جلسه ای خطاب به مدیران اینگونه گفته بود؛ "دوره یِ گشت زنی با خودرو به سر آمده، باید از خودروها پایین بیاییم و مشکلات را کوچه به کوچه و خیابان به خیابان رصد کنیم." و همین شد سرفصلی برای بازدیدهای میدانی، بازدیدهایی که خروجی آن ها شده کمتر شدن مشکلاتِ شهر و شهروندان.
 
در ادامه بازدید های میدانی، شهردار کرج صبح امروز به همراه قائم مقام و برخی از مدیران شهری از سطح شهر بازدید کرد. ابتدا مشکلات منطقه ۱۱ و بوستان جهان نما بررسی و پس از آن به مسائل حاشیه اتوبان تهران _ کرج پرداخته شد. سامانه ۱۳۷ مقصد بعدی شهردار و تیم همراه بود، معارفه سرپرست جدید این سامانه در همین بازدیدها انجام شد. خدمات شهر و عمرانِ منطقه ۵ از جاهای دیگری بود که صبح امروز زیر ذره بین شهردار قرار گرفت.
 
به نظرم رسیدن به چنین هدفی، یعنی داشتن شهری توسعه یافته و آباد سخت نیست، اندکی تلاش می خواهد و کمی همدلی.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین