تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
plusresetminus
حزب الله : جانشین فرمانده کل سپاه از بازسازی ۱۹۰۰ روستای زلزله‌زده توسط سپاه خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۵۶۴
بازسازی ۱۹۰۰ روستای زلزله زده توسط سپاه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما گفت: اکثر نیازهای مردم مناطق زلزله زده مثل چادر، پتو و سایر اقلام تامین شده و لی شاید بدلیل توزیع نا مناسب هنوز برخی افراد از این امکانات برخوردار نشده باشند.
 
بیشتر بخوانید:  اعزام 500 دستگاه و 2000 نفر نیرو از قرارگاه خاتم الانبیا سپاه به مناطق زلزله‌زده
 
 وی افزود: بعد از پیام رهبر انقلاب، موج کمک‌های مردمی به سوی مناطق زلزله‌زده به راه افتاده است و در دو روز اخیر شکل عجیبی به خود گرفته است.
 
سردار سلامی با بیان اینکه ابعاد این فاجعه بسیار عظیم است تصریح کرد: حدود 1900 روستا در زلزله کرمانشاه آسیب دیده‌اند که وظیفه امداد رسانی  وبازسازی آنها به عهده سپاه است. سپاه از همان ساعات اولیه وقوع زلزله وارد عمل شد و فرمانده نیروی زمینی سپاه به همراه فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه از همان ساعات اولیه پیگیر کار امداد رسانی در این مناطق بودند.
 
جانشن فرمانده کل سپاه ادامه داد: هم اکنون بیش از 1000 دستگاه ماشین‌آلات مهندسی از قرارگاه خاتم الانبیا و 4 یگان مهندسی نیروی زمینی سپاه در حال آوار برداری و بازسازی مناطق زلزله زده هستند.
 
وی افزود: همچنین سپاه با برپایی 6 بیمارستان سیار صحرایی در اقصی نقاط مناطق زلزله زده مشغول ارائه خدمات درمانی به زلزله‌زدگان است و تاکنون چندین عمل جراحی در این بیمارستان‌ها انجام شده است.
 
سردار سلامی خاطر نشان کرد: نیروی هوافضای سپاه نیز در امر انتقال مجروحان نقش اساسی ایفا کرده است و بالگردهای سپاه نیز در کنار بالگردهای ارتش و هلال احمر مشغول امدادرسانی به زلزله زدگان هستند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هم اکنون 32 سپاه استانی ما در حال جمع آوری کمک‌‌های مردمی هستند و در موضوع اسکان اضطراری، با توجه به سردی هوا نیاز مبرمی به پتو و وسایل گرمایشی و همچنین حمام و سرویش بهداشتی سیار وجود دارد.
 
وی در پایان تاکید کرد: ما به مردم اطمینان می‌دهیم تا زمان تامین کامل نیازهای مردم و اسکان کامل انها در این شرایط بحرانی کنارشان خواهیم بود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین