تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
plusresetminus
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حزب الله :شهری که تبعیض ها در آن بیداد می کند. برج های سر به فلک کشیده و مناطقی که به صورت پله کانی روی سقف هر خانه خانه ای دیگر بنا شده، حاکی از این تبعیض ها است.
۰
کد مطلب : ۱۵۳۶۱۳
بالانشین ها و پایین نشین ها
کرج شهری که وقتی از ارتفاع بالا به آن می نگریم وجود تبعیض ها در آن بیداد می کند، برج های سر به فلک کشیده ای که نشان از  مناطق مرفه و بی درد شهر دارد و مناطقی که به صورت پله کانی روی سقف هر خانه خانه ای دیگر بنا شده است نشان از مناطق فرسوده و ضعیف شهر است.
 
وقتی واژه بالای شهر بر زبان می‌آید عمران، آبادانی، رفاه و امکانات عالی در ذهن نقش می‌بندد ودر مقابل با شنیدن واژه پایین شهر فقر و تنگدستی، خانه‌های فرسوده، کمبود امکانات و در مجموع تصویری خاکستری به ذهن می‌آید.
 
بافت شهری کرج به گونه ای تعریف شده است که ضعیف ترین و یا قدیمی ترین محلات در دل محلات مرفه نشین و مدرن واقع شده است. مانند آق تپه در دل مهرشهر و جواد آباد در جوار باغستان و یا اسلام آباد و عظیمیه در کنار یکدیگر، چهارصددستگاه در جوار جهانشهر، محله اوقافیا در جوار رجایی شهر... چنانکه اسلام آباد یا تپه مراد آب مرتفع ترین و محروم ترین نقطه ای از این شهر است که البته باوجود نزدیکی و همجواری فیزیکی با منطقه ای همچون عظیمیه کوچکترین تشابه ظاهری در سیمای شهری آن شاهد نیستیم. اینجا همه چیز در تضاد با دیگری است...!!!
 
اگر نیک بنگریم می بینیم که محلات ضعیف و کمتر توسعه یافته شهر از لحاظ سطح برخورداری نسبت به محلات مرفه نشین شهر از امکانات و خدمات پایین تری برخوردار هستند و این در حالی است که تعداد کودکانی که در این مکان ها اشتیاق به بازی و گذراندن اوقات فراغت دارند بسی بیشتر از کودکانی است که در مناطق مرفه نشین شهر ساکن هستند. آنها تفریحات خود را معطوف به فوتبال کوچه هایی پایین تر از محل سکونتشان می کنند چرا که حتی کوچه هایی که در آن ساکن هستند، فضایی برای بازی ندارند.
 
جذب سرمایه در این بخش از شهر می تواند به ساخت بازارچه های دائمی با رنگ بوی سنتی و بومی منجر شود که این مهم نه تنها ساکنان منطقه را به آرامش و رضایت دعوت می کند که باز خورد آن در تمام شهر مشاهده می شود.
 
رفع نیاز های اولیه و تکریم حرمت انسان ها اولین چیزیست که باید به آن توجه کرد  امیدواریم با تصویب قانون مدیریت واحد شهری در مجلس شورای اسلامی، مدیریت اماکنی نظیر کتابخانه‌ها، ورزشگاه‌ها و ... بر عهده شهرداری باشد تا با اختصاص بودجه لازم به این امر شرایطی فراهم شود تا شهرداری در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت توسعه شهر با محدودیت کمتری مواجه باشد.
 
در واقع، مدیریت یکپارچه به مدیریت خودسرانه و تک رو و تک محور گفته نمی شود، بلکه در این مدیریت، کلیه دستگاه های و نهادهای فعال در سطح شهر باید همیار و همسو با مدیریت شهری گام بردارند و در نهایت مدیریت شهری با اتکای به هم اندیشی و دریافت نظرات مختلف نسبت به تصميم تدابیری هوشمندانه اقدام می کند.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین