کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان غذا و دارو اعلام کرد

ورود چمدانی فرآورده‌های غذایی بسته‌بندی شده با زبان عبری

خبرگزاری فارس , 2 شهريور 1395 ساعت 15:50

حزب الله :
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: فرآورده‌های غذایی بسته بندی شده با زبان عبری غیرمجاز و غیر قابل مصرف است.


 

 

   

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سهیل اسکندری با اشاره به تصاویری که از یک نوع فراورده غذایی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده و بر روی آن مشخصاتی از کالا به زبان عبری درج شده، گفت: چنین فرآورده‌هایی به هیچ وجه از سوی سازمان غذا و دارو مجوزی دریافت نکرده و نخواهند کرد.

وی همچنین اضافه کرد: مشاهده چنین محصولاتی اگر چه بصورت محدود، بیانگر آن است که ورود آنها به کشور یا بصورت  به اصطلاح «چمدانی» بوده و یا از طریق  قاچاق رخ داده است.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: سیاست‌های واردات فراورده‌های غذایی کاملا همسو با سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی بوده و هیچ استثنایی در مورد آن نسبت به دیگر  سیاست‌ها وجود ندارد؛ ضمن اینکه  مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که ایران اسلامی هرگز نباید مروج و حمایت کننده کالاهای صهیونیستی هر چند با مقدار اندک باشد. لذا پیرو متابعت از فرامین معظم له، سازمان غذا و دارو موظف است درصورت اثبات چنین مواردی به شدت با آن برخورد کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مورد فوق‌الذکر یک نوع چیپس بوده که از سوی سازمان غذا و دارو هیچ مجوزی برای آن صادر نشده است؛ ضمن اینکه درباره موارد مشابه نیز  پس از کارشناسی‌های دقیق و مطابقت با ضوابط  هم از نظر ایمنی، سلامت و کیفیت محصول و هم  موارد بسته بندی اجازه واردات یافته و مشخصات دقیق فراورده مثل شماره پروانه بهداشتی ورود از وزارت بهداشت، تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات تشکیل دهنده، کشور تولید کننده و شرکت واردکننده بر روی آن قابل مشاهده است.


کد مطلب: 121203

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/121203/ورود-چمدانی-فرآورده-های-غذایی-بسته-بندی-شده-زبان-عبری

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com