تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
plusresetminus
حزب الله: جبهه های شمال غرب سوریه شاهد نبرد سنگین میان تروریستها و ارتش سوریه است و جنگنده های روسی و سوری به بمباران مواضع تروریستها ادامه می دهند.
۰
کد مطلب : ۱۹۹۱۹۴
عملیات برق آسا در شمال غرب سوریه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، جبهه‌های حومه حماه در شمال غرب سوریه از چندی قبل شاهد نبرد سنگین میان ارتش سوریه و تروریستهاست. ارتش سوریه روز گذشته تجهیزات و جنگ افزارهای جدید شامل تانک‌های پیشرفته، خودروهای نظامی به جبهه حومه شمال حماه ارسال کرده است و این همزمان با اعزام گسترده نیرو از محورهای مختلف به این جبهه است.
 
ارتش سوریه خود را مهیای نبرد سنگین در محورهایی که گروههای تروریستی طی روزهای گذشته دست به تحرکات زده و پیشروی کرده اند به ویژه در محورهای تل الملح و الجبین می‌کند. ارتش سوریه خطوط امداد رسانی گروههای تروریستی در حومه جنوبی ادلب به سوی حومه شمالی حماه به ویژه در محور ترملا، خان شیخون، اریحا، سراقب و حاس را هدف قرار داده است و همچنین مواضع تروریست‌های جیش العزه مهمترین متحد جبهه النصره در اللطامنه، کفرزیتا، الزکاه و الاربعین در حومه شمالی حماه را زیر آتش سنگین توپخانه و راکت اندازهای خود قرار داده است.
 
همچنین ارتش سوریه یک پهپاد متعلق به تروریست‌ها را که به بمب مجهز بود را سرنگون کرد. این پهپاد را تروریست‌های جبهه النصره از مناطق تحت کنترل خود در حومه جنوبی ادلب به سوی مواضع ارتش سوریه در حومه شمالی حماه فرستاده بودند.
 
این در حالی است که خطوط امداد رسانی تروریست‌ها در حومه جنوبی ادلب و حومه شمالی حماه زیر آتش سنگین قرار داد و طی آن دهها تروریست کشته شده اند.
 
جبهه حومه حماه پس از یورش سنگین تروریست‌ها به سوی مواضع ارتش سوریه، داغ شده است
جبهه حومه حماه پس از یورش سنگین تروریست‌ها به سوی مواضع ارتش سوریه، داغ شده است. ارتش سوریه به دنبال یورش سنگین جبهه النصره از برخی مواضع در الجبین در شمال حماه عقب نشینی کرد و به منظور کاستن از حجم تلفات خود موضع دفاعی تر گرفت.
 
همانطور که در گزارش‌های قبل گفته ایم؛ نبرد ادلب نبردی سخت است زیرا شرورترین تروریست‌ها در این مناطق هستند به ویژه تروریست‌های چینی و چچنی که سرسخت‌ترین آنها هستند.
 
آنچه در جبهه‌های حومه حماه حکمفرماست؛ حملات سنگین توپخانه ای و هوایی سنگین به مواضع تروریست‌ها و درگیری‌های پراکنده است. ارتش سوریه مهیای نبرد بازپس گیری تل الملح و الجبین می‌شود که چند روز قبل از آن عقب نشینی کرده است.
 
ارتش سوریه شهرک اللجمه در حومه شمالی حماه را بازپس گرفته است و مواضع تروریست‌ها در اللطامنه، کفرزیتا، الزکاه و الاربعین را در همین محور زیر آتش سنگین قرار داده است.
 
اما هدف تروریست‌ها از حملات چیست؟
 
تروریست‌ها چند روز قبل یورش گسترده ای به محورهای تل الملح و الجبین با هدف فشار به ارتش سوریه در دیگر محورهای حومه شمالی حماه انجام دادند تا ارتش سوریه را که پیشرفتهای چشمگیری داشت متوقف و مشغول کنند.
 
شکست تروریست‌ها در مقابل ارتش سوریه در محورهای کفرنبوده و الهبیط آنها را به گشودن محور تل الملح و رسیدن به مناطق مسکونی در برخی روستاها و شهرک‌ها برای ارتکاب کشتار ساکنان آنها سوق داد. اما انهدام ادوات و تسلیحات ترکیه‌ای و آمریکایی که گروههای تروریستی از آن استفاده می‌کردند، به دست ارتش سوریه؛ گواه حمایت گسترده ترکیه و آمریکا از این تروریستهاست.
 
آتش سنگین هوایی و زمینی علیه تروریستها
 
جبهه‌های شمال غرب سوریه شاهد نبرد سنگین میان تروریست‌ها و ارتش سوریه است و جنگنده‌های روسی و سوری به بمباران مواضع تروریست‌ها ادامه می‌دهند و این همزمان با حملات موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه به این گروههای تروریستی است.
 
اما تروریست‌ها و اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در حال حاضر از یورش به ارتش سوریه و دستاوردهای ناچیزی که به دست آورده اند، خرسند هستند و سعی در بزرگنمایی آن می‌کنند. اما تسلط آنها بر برخی مناطق موقتی است و به زودی ارتش سوریه طی عملیاتی برق آسا این مواضع را بازپس خواهد گرفت‌
تسلط تروریستها بر برخی مناطق موقتی است و به زودی ارتش سوریه طی عملیاتی برق آسا این مواضع را بازپس خواهد گرفت
و اجازه تثبیت مواضع را نمی‌دهد و آنها در برابر حملات ارتش سوریه نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
 
آنها از محورهایی دست به یورش زده اند که ارتش سوریه نیروهای کمتری در آن مناطق داشته است و با ورود نیروهای گسترده و تجهیزات پیشرفته ارتش سوریه به عرصه نبرد، بزودی مناطقی که طی روزهای گذشته تروریست‌ها به کنترل خود در آورده اند از کنترل آنها خارج خواهد شد.
 
تروریست‌های از حُقه هایی مانند کمین استفاده می‌کنند آنها وانمود می‌کنند که در حال فرار هستند و هنگامی که ارتش سوریه به دنبال آنها می‌رود، در کمین تروریست‌ها گرفتار می‌شود. اما این حُقه ها هم نمی‌تواند تروریست‌ها را نجات دهد زیرا آنها قبلاً در جبهه‌های دیگر هم در برابر ارتش سوریه کاری از پیش نبرده اند.
 
مصطفی بکور از سرکرده‌های گروه موسوم به جیش العزه به آتش سنگین ارتش سوریه اذعان کرد.
 
ژنرال معروف به ببر به همراه نیروهایش به حرکت درآمده است
 
این در حالی است که ژنرال سهیل الحسن در جبهه‌های شمال غرب حماه به حرکت درآمده است. همه شواهد از نبردی سنگین حکایت دارد که تروریست‌ها و حامیان آنها را به زانو در خواهد آورد. تانک‌های و ادوات نظامی پیشرفته، موشک اندازها و نیروهای گسترده همگی گواه عملیات سخت و ضربات دردناک به تروریستهاست.
 
این در حالی است که روس‌ها بر درهم شکستن تروریست‌ها با توجه به خطرناک بودن آنها اصرار دارند و از ارتش سوریه حمایت گسترده هوایی به عمل می‌آورند. نیروهای گسترده ای از اطراف دمشق به جبهه‌های شمال غرب سوریه اعزام شده اند و به زودی طومار تروریست‌ها در این مناطق در هم پیچیده خواهد شد و تروریست‌ها متحمل شکست سنگینی خواهند شد.
 
حربه تروریستها که راه به جایی نمی بَرد
 
در این میان حربه تروریست‌ها و حامیان آنها، گشودن جبهه‌ها در دیگر مناطق برای مشغول کردن ارتش سوریه است که راه به جایی نمی‌برد و به ویژه که روس‌ها هم تمام توان خود را برای موفقیت جبهه‌های شمال غرب سوریه گذاشته اند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین