تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
plusresetminus
حزب الله: سعید آقاخانی و کاراکتر نورالدین خانزاده در «پایتخت ۶» حضور ندارند و مقدمات ساخت یک نسخه سینمایی برای اکران و سریال «پایتخت۶» برای نوروز ۹۹ فراهم می‌شود.
۰
کد مطلب : ۱۹۶۸۳۸
«پایتخت» برای سینما و تلویزیون ساخته می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«پایتخت» عنوان یکی از سریال‌های تلویزیون است که در هر سال بازپخش فصل‌های یک تا پنج توانسته رتبه اول بیشترین رضایت مردم را به خودش جلب کند. همین چند روز قبل، مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در گزارشی پژوهشی به بررسی وضعیت بیننده سریال‌ها و برنامه‌های شاخص شبکه‌های سیما در سال 97 پرداخت که براساس آن، سریال «پایتخت5» شبکه یک سیما با 81.3درصد پربیننده‌ترین سریال تلویزیون لقب گرفت. سریالی که چه در نوروز و چه در ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت همواره مردم منتظر قسمت بعد و حالا منتظر فصل بعدی آن هستند.
 
الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی از رازهای نوستالژی شدن «پایتخت» در رمضان و نوروز به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: واقعیت این است سریالی نوستالژی و ماندگار می‌شود که پیش از روایتگری، در وهله اول قصه به دل خود تهیه‌کننده، کارگردان و عوامل کار بنشیند و بعد برای مردم ساخته شود. در وهله بعدی مسائل روز و مشکلات را با دغدغه مطرح کند و تیم حرفه‌ای از نویسنده، کارگردان و بازیگر داشته باشد. وقتی مجموعه‌ای با حساسیت نسبت به ایده‌پردازی و توجه به وقایع روز جامعه جلو برود و از مسائل بی‌ربط و تکرارهای بی‌خودی فاصله بگیرد مخاطب همیشه منتظرش خواهد بود.
 
البته الهام غفوری و سیروس مقدم فارغ از «پایتخت» آثار قابل احترام و پرمخاطب دیگری را هم برای تلویزیون ساخته‌اند که یکی از آن‌ها «اغما» نام دارد. مجموعه «اغما» یکی از آثار موفق تلویزیون در ماه رمضان به شمار می‌آید که سال 87 روی آنتن شبکه یک سیما رفت و توانست مخاطبان بسیاری را به دنبال کردن رسانه ملی مشغول کند. «اغما» اثری دین‌محور نوشته علیرضا افخمی و داریوش مختاری با بازی امین تارخ، حامد کمیلی و لعیا زنگنه بود که موفقیت آن در جذب مخاطبان مقدمه ساخت آثار دیگری برای تلویزیون توسط مقدم شد.
 
اغما در زمان خودش مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد و این استقبال باعث شد سال بعد نیز تولید سریالی دیگر به مقدم سپرده شود، این سریال «روز حسرت» نام داشت؛ اثری به نویسندگی علیرضا افخمی و سجاد ابوالحسنی که مانند دو سریال دیگر مقدم حال و هوایی اجتماعی داشت و در سال87 تولید و پخش شد اما مانند «اغما» موفق نبود و نسبت به آن از مخاطبان کمتری برخوردار بود. البته این روزها «روز حسرت» هم از شبکه آی‌فیلم تکرار می‌شود و با اقبال مخاطبین مواجه شده است.
 
مجموعه «مدینه» در سال 93 موفقیت دیگر مقدم در ساخت سریال‌های مناسبتی به شمار می‌آید که به نوعی مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرد. فیلمنامه این سریال توسط سعید نعمت‌اله نگاشته شده بود و بازیگرانی چون پریوش نظریه، شبنم مقدمی، مهدی سلطانی و مهرداد صدیقیان در آن به ایفای نقش می‌پرداختند.
 
غفوری در ادامه این گفتگو به ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» اشاره کرد و گفت: محسن تنابنده این روزها در تلاش است در تیرماه به قصه‌ای برای شروع کار سینمایی «پایتخت» برسد. هنوز نمی‌توانیم تاریخ قطعی اعلام کنیم چون توأمان سریال تلویزیونی «پایتخت6» برای نوروز 99 هم دنبال می‌شود. البته این نسخه سینمایی برای تلویزیون نیست و می‌خواهیم به سینما برویم. اگر شرایط ساخت فراهم شود و به قصه موردنظری برسیم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین