تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
plusresetminus
حزب الله: وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز (سه‌شنبه) راهی دمشق شد، بعد از زیارت حرم حضرت زینب (س) به تشریح برنامه‌های سفر خود به سوریه و همچنین ترکیه پرداخت.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۵۱۶
ظریف: نیاز بود برای پیگیری‌ پیروزی‌های میدانی و هماهنگی سیاست‌های منطقه‌ای تلاش شود

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز (سه‌شنبه) راهی دمشق شد، بعد از زیارت حرم حضرت زینب (س) به تشریح برنامه‌های سفر خود به سوریه و همچنین ترکیه پرداخت. وی  اظهار کرد: با توجه به تحولات اخیر در منطقه خصوصاً سیاست‌های خصمانه آمریکا بعد از شکست‌های پی در پی سیاسی و میدانی این دولت و رژیم صهیونیستی از جمله اقدام غیر قانونی ترامپ در اعلام پذیرش بلندی‌های جولان به عنوان بخشی از سرزمین رژیم صهیونیستی و همچنین اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم و اقدام ابلهانه، غیر قانونی و بی سابقه دولت آمریکا در اعلام کردن سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی نیاز بود که تمام تلاش‌ها در منطقه برای پیگیری‌ پیروزی‌های میدانی و هماهنگی سیاست‌های کشورهای منطقه صورت بگیرد و طراحی نیز برای پیشبرد برنامه‌ها و گفت‌وگوها در رابطه با موضوع سوریه برای حل بحران سیاسی این کشور بعد از پیروزی میدانی ایجاد شده پیگیری شود. در این چارچوب به سوریه سفر کرده‌ام و قرار است که در چارچوب تعاملات بین‌الملل بعد از سوریه سفری نیز به ترکیه داشته باشیم.
 
 
این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: بین مقامات عالیرتبه ایران و سوریه در جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی و دیگر همکاری‌ها رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفته است و نیاز است که این رایزنی‌ها و توافقات پیگیری شود و ما در جریان ملاقات با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه این طیف از بحث‌های مختلف را پیگیری می‌کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین