تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
plusresetminus
حزب الله: رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر در آستانه دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با «محمد بن سلمان» سوالی را از وی در خصوص وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی مطرح کرد.
۰
کد مطلب : ۱۸۷۸۸۵
کنایه سنگین رئیس دیدبان حقوق بشر به پمپئو
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر خاورمیانه ای خود به عربستان سعودی می رود. در همین رابطه «کنت راث» رئیس دیدبان حقوق بشر با انتشار پیامی در توئیتر خطاب به پمپئو نوشت: آیا ممکن است زمانیکه امروز مایک پمپئو با ولیعهد عربستان سعودی دیدار می کند بجای آنکه بدنبال گرفتن هدیه از محمد بن سلمان باشد بدنبال آزادی فعالان زن حقوق بشر همچون «لُجین الحسلول» باشد که فقط به دلیل درخواست برای حق رانندگی برای زنان بازداشت شده، شکنجه گردیده و مورد آزاد جنسی قرار گرفته است.
 
در روزهای گذشته سازمان حقوق بشر در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در سال ۲۰۱۸ در عربستان آورده بود: عربستان در سال ۲۰۱۸ شاهد رویدادهای شوک‌آوری در زمینه حقوق بشر بود و جنایت‌ها و موارد هدفمند نقض حقوق بشر در این سال اتفاق افتاد.
 
این گزارش افزود: دولت سعودی نه‌تنها قتل خارج از چارچوب قضایی یا قتل خودسرانه، محاکمه‌های ناعادلانه، شکنجه، بازداشت‌های قهری، ارعاب و سرکوب آزادی‌ها در داخل را متوقف نکرد، بلکه فعالان عربستانی فراری از سیاست‌های سرکوبگرانه داخلی در خارج از کشور را نیز هدف قرار داد. این وضعیت به‌طور کلی نگرانی روزافزونی را بین مردم و اندیشمندان و نگرانی درباره سلامت افراد ایجاد کرد و یکی از فجیع‌ترین، خونین‌ترین و پلیدترین حادثه نیز جنایت رسمی قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول و صدور دستور آن از بالاترین سطوح تصمیم‌گیری عربستان بود. بعد از این بود که خبر شکنجه و تعرض به «لجین» و خواهرانش از زنان مدافع حقوق بشر عربستانی منتشر شد.
 
این گزارش افزود: وضعیت حقوق بشر سال ۲۰۱۸ یکی از ثمرات مرحله وخیم همراه با دوران جدید عربستان خصوصاً بعد از تصدی ولایتعهدی در نیمه سال ۲۰۱۷ توسط محمد بن سلمان است.
 
علاوه بر آن سازمان حقوق بشر «قسط»، خبرهای مربوط به شکنجه زندانیان زن در عربستان سعودی را تایید کرده بود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین