تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
plusresetminus
حزب الله : سفارت کشورهایی از جمله مکزیک، ژاپن، کویت، تونس و سوئیس برای صدور روادید توریستی، هزینه ریالی از ایرانی ها دریافت می کنند.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۰۶۴
هزینه ویزای برخی کشورها به ریال پرداخت می شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، معمولا بیشتر سفارتخانه ها برای اینکه ویزا به ایرانی ها بدهند مبلغی حدود ۶۰ یورو از مسافر می گیرند این مبلغ گاهی با هزینه خدمات اضافی شرکت هایی که وظیفه تحویل مدارک مسافر را برای سفارتخانه به عهده گرفته اند به ۸۵ یورو نیز می رسد. گاهی نیز این ویزا کمتر می شود.
 
با این وجود در شرایط این روزهای نوسانات نرخ ارزی برخی از کشورها از گذشته تا کنون هزینه ویزای خود را از ایرانی ها به ریال گرفته و می گیرند. در فهرست کشورهایی که هزینه ویزای آنها به ریال پرداخت می شود و در اختیار وزارت خارجه نیز هست، نام چندین کشور آورده شده که از این تعداد برخی از کشورها مانند عمان و قطر پس از آنکه ویزای خود را برای ایرانی ها فرودگاهی صادر می کنند بنابراین نامشان از این فهرست حذف شده است.
 
برای سفر به کشور عمان می بایست در فرودگاه مسقط ۱۶ دلار هزینه ویزا پرداخت کرد. چیزی در حدود ۶ ریال عمانی که این روزها هر ریال عمانی تقریبا ۳۳ هزار تومان نرخ دارد. در فرودگاه قطر نیز پس از آنکه اعلام کرد برای ایرانی ها ویزای فرودگاهی صادر می کند؛ می بایست ۲۰۰ ریال قطری پرداخت کرد.
 
برای هر دوی این کشورها می توان از سایت های ایرانی برای گرفتن ویزا اقدام و هزینه آن را به ریال پرداخت کرد اما این هزینه بسیار گران تر تمام می شود به عنوان مثال سایت های خدمات ویزا برای سفارت عمان هزینه ای حدود ۴۶۹ هزار تومان برای صدور ویزا دریافت می کنند. به همین دلیل مسافران ترجیح می دهند که در فرودگاه این ویزا را دریافت کنند.
 
کشور کویت نیز برای ایرانی ها ویزای توریستی به سادگی صادر نمی کند بلکه برای رفتن به این کشور می بایست دعوت نامه معتبر از یک میزبان در کویت به سفارت خانه ارائه کرد تا در آن صورت پس از بررسی مدارک با دریافت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به مسافر ایرانی ویزا بدهد.
 
ژاپنی ها هم در صورتی که مدارک درخواست ویزا را تایید کردند از ایرانی ها ۸۸ هزار تومان هزینه بابت ویزای توریستی می گیرند. برای رفتن به کشور تونس هم باید یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان به سفارت هزینه درخواست ویزا داد.
 
سوئیسی ها نیز خدمات مربوط به ویزا را به شرکت VFS سپرده اند و برای دادن ویزا این روزها ۶۴۰ هزار تومان به علاوه ۲۶.۵ یورو برای خدمات ویزا از مسافر ایرانی هزینه می گیرند. سفارت سوئیس تا قبل از نوسانات ارزی برای صدور ویزا هزینه ای حدود ۳۰۰ هزار تومان می گرفت.
 
سفارت مکزیک نیز اعلام کرده که نرخ ویزای توریستی این کشور برای ایرانی ها ۳۶ دلار است اما ایرانی ها می توانند معادل ریالی آن را بپردازند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین