تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
plusresetminus
حزب الله : رهبر کره شمالی گفت‌وگوهایش با وزیر امور خارجه آمریکا را "سازنده و فوق‌العاده‌" توصیف کرد.
۰
کد مطلب : ۱۷۹۹۹۵
گفت‌وگو با پامپئو سازنده و فوق‌العاده‌ بود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، یکی از رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا توافق کردند تا در اسرع وقت،‌ نشستی میان رهبران آمریکا و کره شمالی برگزار شود و همچنین درباره نظارت آمریکا بر اقدامات پیونگ یانگ در راستای خلع سلاح اتمی این کشور به گفت‌وگو پرداختند.
 
شبکه خبری KCNA کره شمالی گزارش داد: رهبر کره شمالی رضایت خود را درباره مذاکرات "فوق‌العاده‌ و سازنده" با پامپئو ابراز کرده است که در آن "مواضع مشترک دو کشور به طور کامل گنجانده شده است و به تبادل عقاید وایده‌ها پرداخت شد."
 
این شبکه خبری همچنین گزارش داد: دو طرف بر مذاکرات کاری به منظور برگزاری دومین نشست بین دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی به توافق رسیدند.
 
در همین حال مون جائه این، رییس جمهوری کره جنوبی با اشاره به دیدار رهبری کره شمالی و وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که انتظار می‌رود که کیم جونگ اون به زودی به روسیه سفر کند و شی جینپینگ، رییس جمهوری چین نیز قرار است به کره شمالی برود، اما به جزئیات این دیدارها و سفرها اشاره‌ای نشده است.
 
شبکه خبری کره شمالی در ادامه‌ گزارش خود آورده است: کیم جونگ اون، بهبود مثبت روابط در شبه جزیره کره را مورد استقبال قرار داده و جزئیاتی را در مورد پیشنهادات مربوط به حل مساله خلع سلاح اتمی مطرح کرده است و دو طرف به تبادل سازنده ایده‌ها نیز پرداختند.
 
همچنین هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: کیم جونگ اون از بازرسان دعوت به عمل آورده است تا از سایت اتمی کره شمالی دیدار کرده تا مساله تخریب و انهدام آن را تایید کنند.
 
در این بیانیه به ذکر جزئیات پرداخته نشده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین