تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
plusresetminus
مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: سال گذشته در همین‌روزها بود که نزد کی‌روش رفتم و از او خواستم تا دیگر برای تیم ملی بازی نکنم.
۰
کد مطلب : ۱۷۰۷۱۹
حسرت بازی در اروپا به دلم مانده است
خسرو حیدری مدافع با سابقه استقلال در سالهای اخیر همواره یکی از بازیکنانی بوده که در نتایج این تیم تاثیر داشته و در لیگ هفدهم نیز بعد از حضور شفر در استقلال در کنار ووریا غفوری زوجی ایده‌آل را در جناح راست آبی‌پوشان رقم زد. حیدری سال گذشته در همین روزها بود که به یکباره از تیم ملی کنار رفت و بعد از آن هرگز در مورد عدم حضورش در فهرست کارلوس کی‌روش برای اردوهای مختلف صحبتی انجام نداد اما وی در این مصاحبه به دلایل این موضوع اشاره کرد و مدعی شد خودش با کی‌روش برای عدم حضور در تیم ملی صحبت کرده است که این ادعا جالب به نظر می رسد.
 
گزیده‌ای از صحبت‌های حیدری را در زیر بخوانید:
 
*خودم از کی‌روش خواستم دیگر برای تیم ملی بازی نکنم
 
*خوشحالم بعد از مهدوی‌کیا شماره 2 تیم ملی را پوشیدم
 
*یک قهرمانی لیگ برتر به هواداران بدهکاریم
 
* لقب خسروی خوبان را خیلی دوست دارم
 
*امسال هم در تست کوپر اول می‌شوم
 
*شفر که آمد استقلال روی غلطک افتاد
 
*حسرت بازی کردن در اروپا به دلم مانده است
 
*همیشه ابراهیمی را برای حضور در استقلال تشویق کردم ولی او خودش تصمیم می‌گیرد
 
*غفوری آماده بود و می‌توانست در جام جهانی باشد
 
*پرسپولیسی‌ها هم به من احترام می‌گذارند
 
متن گفت‌و‌گوی حیدری با فارس را در زیر می‌خوانید:
 
فارس: اگر موافق هستی فینال جام حذفی شروع کنیم...
 
بله ما امسال در جام حذفی قهرمان شدیم و حق هواداران ما بود که پیام برای شما به دست بیاوریم متاسفانه در لیگ برتر از هفته های ابتدایی عقب افتادیم و همین موضوع کار ما را برای قهرمانی سخت کرده ولی در جام حذفی مقابل خونه به خونه بازی خوبی انجام دادیم و موفق شدیم حریف را شکست بدهیم معتقدم حق ما بیشتر از این بود و ما در آسیا هم که تخصص استقلال است به جمع هشت تیم برتر راه پیدا کردیم.   امیدوارم برای فصل آینده هم بتوانیم با شفر مدعی اصلی قهرمانی باشیم.
 
فارس: به نظر می‌رسد فینال جام حذفی را هم جدی نگرفته بودید و نزدیک بود در آن بازی دچار مشکل شوید. 
 
معمولا این اتفاقات می‌افتد و پیش از برگزاری چنین مسابقاتی همه تیم را از پیش برنده می‌دانند، برای ما هم چنین اتفاقی افتاده بود، البته خونه به خونه بابل خیلی از تیم‌های لیگ برتری را حذف کرده بود و شما می‌دانید در کل دنیا حتی تیم‌های کوچک در جام حذفی که به جام شگفتی‌ها معروف است، بارسلونا و رئال را هم حذف کرده‌اند. خوشحالم که در آن بازی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم، خیلی خوشحال‌تر هستم که توانستم در آن بازی پاس گل بدهم که انصافا خیلی به من چسبید،‌ تیام هم در آن صحنه نشان داد می‌تواند با یک اشاره پاس‌های رو به جلو را تبدیل به گل کند. 
 
فارس: اما جشن قهرمانی و اتفاقات بعد از بازی چندان جالب نبود. 
 
بله، اتفاقی که برای هوادار استقلال افتاد ناراحت‌کننده بود، به نظرم تعصب اسماعیل آنقدر زیاد بود که با وجود اینکه چشمش را از دست داده، اما برای بازی با ذوب‌آهن به تهران سفر کرد، من هم به او گفتم که هر کمکی از دستمان بر بیاید برایت انجام می‌دهیم و خوشحال شدم که برد ذوب‌آهن را هم به او تقدیم  کردیم. 
 
فارس:‌ جامی که به دست آوردید چندمین قهرمانی تو با استقلال بود؟ 
 
من ۲ بار در لیگ برتر و ۲ بار هم در جام حذفی با استقلال جام به دست آوردم. 
 
فارس: به لیگ برتر برسیم، جایی که استقلال به نظر کمی دیر شروع کرد. 
 
واقعا شفر با آمدنش استقلال را متحول کرد، او وقتی تیم را تحویل گرفت،‌هیچ بازیکنی را نمی‌شناخت و فقط از لحاظ روحی روی ما کار می‌کرد، حتی نفراتی که از شرایط تیمی عقب بودند توسط شفر به مرز آمادگی رسیدند و عملکرد او باعث شد استقلال دوباره روی غلطک بیفتد، شاید اگر یک مربی دیگر می‌آمد، استقلال به صورت مقطعی نتیجه می‌گرفت،‌ولی با شفر روز به روز بهتر شدیم و دیدید که هم در جام حذفی قهرمان شدیم و هم به هشت تیم برتر آسیا رسیدیم. به نظرم تجربه شفر امسال به استقلال خیلی کمک کرد.
 
فارس:‌ سالی که گذشت در پست‌های مختلف مثل دفاع چپ و وینگر چپ هم بازی کردی.  
 
بله این اتفاق بارها رخ داد، در کادر فنی شفر تنها نبود و پسر او یک آنالیزور خوب و حرفه‌ای که یادم می‌آید قبل از بازی با الهلال،‌ کادر فنی با من صحبت کرد و گفت: ما می‌دانیم که تو قبلاً هم در پست دفاع و وینگر چپ بازی کرده‌ای، متوجه شدم که یک فلش از بازی‌های قبل استقلال در آسیا را  که من در چپ بازی کرده بودم را جمع‌آوری کردند که این برای خود من تعجب‌آور بود، از طرفی، ساناک هم یک آنالیزور خوب است و کولی هم کم‌حرف است اما نکات کلیدی را به بازیکنان منتقل می‌کند. به نظر من تمدید قرارداد شفر با استقلال اتفاق بسیار مهمی بود و شاید همه به دنبال این بودند که بازیکنی مثل تیام قراردادش را تمدید کند، اما تمدید قرارداد شفر هم یکی از نکات کلیدی بود که باشگاه انجام داد، امسال هم من در پست دفاع چپ و راست هر زمانی که شفر گفت بازی کردم و فکر می‌کنم عملکرد خوبی داشتم. 
 
فارس: ظاهرا سرمربی آلمانی روی آمادگی جسمانی بازیکنان خیلی حساس است.
 
دقیقا، قبل از تعطیلات نوروز شفر به بازیکنان گفت بعد از تعطیلات از همه شما تست کوپر می‌گیرم، به همین خاطر شخصا سعی کردم خیلی تمرین کنم و اتفاقا وقتی در تست کوپر شرکت کردیم، من و جباروف در این تست اول شدیم، شفر و پسرش بعد از بازی با نفت تهران و الریان قطر به من  می‌گفتند مثل جوان ۲۰ ساله هستی چون واقعا در آن مقطع آماده بودم، جباروف هم فوق‌العاده بود و با وجود اینکه سن و سال بالایی دارد ولی خیلی خوب در این تست‌ها نشان داد، امسال هم البته این انگیزه را دارم که در تست‌ها اول شوم. در کل بعد از عید نوروز انگیزه متفاوتی داشتم و در بازی با نفت تهران یک استارت بسیار خوب زدم و با ووریا غفوری زوج خوبی را ساخته بودیم و ۹۰ درصد گل‌های تیم ما در سال جدید از سمت راست رقم خورد، امیدوارم که ووریا غفوری قراردادش را با استقلال تمدید کند چون او یکی از آماده‌ترین بازیکنان استقلال در فصل گذشته بود. 
 
فارس: در مورد خط خوردن غفوری چه صحبتی داری، او در دقیقه 90 جام جهانی را از دست داد. 
 
ووریا در نیم فصل دوم در خیلی از مسابقات در پست دفاع راست بازی کرد، ولی در چند مسابقه هم وینگر بود، در بعضی از بازی‌ها هم من در دفاع بودم، ولی چون سیستم شفر هجومی بود، غفوری جلوتر بازی می‌کرد مثل بازی با الهلال عربستان و ذوب‌آهن در اصفهان که انصافا این بازیکن درخشید. درست است که کی‌روش به غفوری گفته بود در پست دفاع راست بازی کند و او هم در پست دفاع راحت‌تر بود، اما به هر حال در یکی دو مسابقه هم شفر مجبور بود از این بازیکن به خاطر سیستم تیم جلوتر بازی بگیرد، مثل بازی با ذوب‌آهن که به خاطر بلندزن‌های حریف و استفاده آنها از ضربات ایستگاهی، شفر از پژمان منتظری به عنوان قدبلند در دفاع راست و سهرابیان در دفاع چپ استفاده کرد، به این دلیل بود که ووریا جلوتر بازی می‌کرد، اما بازیکنی که می‌خواهد در جام جهانی بازی کند باید کیفیت بالاتری داشته باشد که به نظرم غفوری این کیفیت را داشت و تصور من این است که جای او در تیم ملی خالی است، من به نظر کی‌روش احترام می‌گذارم و معتقد هستم او یک مربی فنی است و نمی‌شود از لحاظ تاکتیکی او را زیر سؤال برد، ولی غفوری یک بازیکن آماده‌ای بود که می‌توانست به تیم ملی کمک کند. 
 
فارس: در مورد خودت صحبت کن، اینکه بعد از دعوت نشدن به تیم ملی که هرگز در موردش صحبت نکردی و چرا اشاره‌ای در یک سال به این موضوع نداشتی؟ 
 
دقیقا یک سال پیش بود که من نزد کی‌روش رفتم و به او گفتم دیگر نمی‌خواهم در تیم ملی حضور داشته باشم و یکسری دلایل را به او منتقل کردم. 
 
فارس: یعنی خودت از سرمربی تیم ملی خواستی کنار بکشی؟ 
 
بله، به این دلیل که در آن مقطع فشار زیادی را تحمل می‌کردم و هم‌زمان بودن اردوهای تیم ملی و بازی‌های سنگین برای استقلال باعث شد چند بار مصدوم شوم، خودم از کی‌روش خواستم که دیگر در تیم ملی حضور نداشته باشم، اما او بلافاصله مخالفت کرد و اصرار داشت که من کنار نروم، این را می‌توانید از خود سرمربی تیم ملی هم سؤال کنید، چون کی‌روش به من گفت ترکیب تیم ملی جوان است و من برای بازی‌های بزرگی مثل دیدار با کره جنوبی به بازیکنان باتجربه نیاز دارم. من هم می‌خواستم بیشتر برای باشگاهم بازی کنم و به کی‌روش گفتم هر زمان شما بخواهید برای تیم ملی بازی می‌کنم و مشکلی ندارم، اما فشارهای جسمی تیم ملی و استقلال کار را برایم سخت کرده است. خوشبختانه بعد از آن اتفاق، تیم ملی هم با نفرات جدید روی غلطک افتاد و به جام جهانی هم رسید. 
 
فارس: چطور در این یک سال در مورد این موضوع صحبت نکرده بودی؟ 
 
من از زمانی که با کی‌روش حرف زدم، تا امروز هیچ صحبتی در این‌باره انجام ندادم و همه تصور می‌کردند کی‌روش خودش من را کنار گذاشته، حتی در آن برهه می‌خواستم اعلام خداحافظی کنم، ولی سرمربی تیم ملی این اجازه را به من نداد و به همین خاطر تا حالا در موردش صحبت نکرده بودم، الان هم می‌بینم که تیم ملی به جام جهانی رفته و می‌تواند میلیون‌ها نفر را خوشحال کند، برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم، من بهترین سال‌ها را در تیم ملی با کی‌روش داشتم، و خودتان هم می‌دانید در هشت نه سال اخیر رقیبی در تیم ملی نداشتم، دوست داشتم بازیکنی مثل ووریا غفوری هم در جام جهانی حضور داشته باشد و باز هم یک استقلالی در جناح راست به میدان برود که این اتفاق نیفتد،‌ روزی پیراهن شماره دو را از آقای مهدوی‌کیا گرفتم و در یک برهه ۹ ساله در تیم  ملی بازی‌های خوبی کردم که سرآمدش بازی‌های مقدماتی جام جهانی برزیل بود و دیدار با آرژانتین در  جام جهانی و حالا هم که در تیم ملی نیستم، برای ملی‌پوشان و تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت می‌کنم. 
 
فارس: اما اینکه چرا به این موضوع در این یک سال اشاره‌ای نکردی کمی عجیب است. 
 
کی‌روش خودش از من خواست که اعلام خداحافظی نکنم و هر وقت او به من نیاز داشت دعوتم کند تا برای تیم ملی به میدان بروم، به همین خاطر من حرفی نزدم. خوشبختانه بعد از آن اتفاق، مصدومیتی نداشتم و فشار جسمانی روی من کمتر شد و توانستم برای استقلال مفید باشم، همین جا هم می گویم در استقلال بازی کردن کمتر از تیم ملی نیست و از این بابت هم خوشحال هستم. طی سال‌های اخیر مردم همیشه من را جانشین خوبی برای مهدی مهدوی‌ کیا می‌دیدند،‌ از طرفی خیلی از بازیکنان بزرگ تیم ملی هم بازی خداحافظی برگزار نکردند مثل علی کریمی. خیلی‌ها از من می‌پرسیدند که چرا در این یکی دو سال در تیم ملی نبودی و حالا دیگر فکر می‌‌کنم به جوابشان رسیده باشند. 
 
فارس: در این سال‌ها حسرتی نداشتی که روی دلت باقی مانده باشد؟ 
 
همیشه در اروپا بازی کردن برایم یک حسرت است، من در جام جهانی و دو جام ملت‌ها بازی کردم و در تیم ملی حسرتی ندارم، ولی در دوره افشین قطبی و در مسابقات مقدماتی جام جهانی تنها ۲۴ سال سن داشتم و اگر به جام جهانی می‌رفتیم، می‌توانستم در اروپا بازی کنم، من از سال ۲۰۰۷ به صورت مداوم برای تیم ملی بازی کردم و قبل از من هم حسین کعبی در تیم ملی حضور داشت، اما وقتی آمدم شماره ۲ مهدوی کیا را پوشیدم و از این بابت افتخار می  کنم چرا که ا و بازیکنی بود که هم استقلالی‌ها و هم پرسپولیسی‌ها دوستش داشتند، الان شرایط به گونه‌ای است که اگر یک بازیکن در استقلال یا پرسپولیس باشد،‌می‌تواند به تیم‌های حتی درجه ۲ اروپایی هم برود، ولی زمان ما شرایط این‌گونه نبود و حتما باید در تیم ملی فیکس بودیم تا بازی‌هایمان به چشم بیاید، بعد از جام جهانی برزیل از یک تیم دسته پایین آلمان پیشنهاد داشتم، ولی برای رفتن به فوتبال اروپا خیلی دیر بود و نشد که به این اتفاق مهم دست پیدا کنم، اگرچه خوشحال هستم در استقلال بیشترین پاس گل را در تاریخ باشگاه داده‌ام و فکر می کنم حدود ۶۰ پاس گل به همه مهاجمانی که در این ۹ سال در استقلال بازی کرده‌اند داده‌ام. 
 
فارس:‌بهترین لقبی که برایت استقلالی‌ها درنظر گفتند چه بوده؟ 
 
می‌خندد، فکر می‌کنم خسروی خوبان. مردم هر جا من را می‌بینند با این لقب من را صدا می‌کنند و حتی پرسپولیسی‌ها هم وقتی من را می‌بینند ابراز لطف می‌کنند و می گویند من را دوست دارند، این خیلی برایم مهم است. 
 
فارس:‌چرا این اتفاق می‌افتد؟ 
 
چون احترام آنها را نگه داشته‌ام و همیشه سعی کردم برایشان کری نخوانم، مردم اخلاق بازیکنان را می‌بینند و وقتی از من تعریف می‌کنند برایم خیلی لذت‌بخش است، حتی این موضوع از پاس گل دادن هم برایم مهمتر است، وقتی ناصر حجازی اسطوره استقلال می‌شود، به خاطر اخلاقش است و انسانیتی که داشته، خیلی‌ها بودند که از لحاظ فنی شرایط خوبی داشتند ولی اسمی از آنها نیست، اما امثال ناصر حجازی به خاطر رفتاری که داشتند همیشه زبانزد بودند. 
 
فارس: برای فصل بعد استقلال بازی مهم و حساسی با السد قطر دارد، آن مسابقه را چطور می‌بینی؟‌
 
از بازی با السد خاطره خوبی دارم، فکر می‌کنم چون  یکبار آنها را شکست داده‌ایم آنها از نام ما هراس دارند، این هم دلیل نمی‌شود که بگویم الدوحیل تیم قوی‌تری است یا تیم السد، وقتی تیمی به جمع هشت تیم برتر آسیا می‌رسد قطعا تیم قوی‌ای است  ولی امیدوارم  خاطره خوب ما در ورزشگاه آزادی تکرار شود، در بازی دو سال پیش من پنالتی آخر را به السد قطر زدم و  وقتی می‌خواستم پشت توپ قرار بگیرم، ۱۰۰ هزار نفر حمایت کردند که این موضوع خیلی برایم جالب بود، در آن لحظه اصلا فکر نکردم که توپ را به کجا بزنم، چون می‌دانستم به هر جایی بزنم گل می‌شود. امیدوارم که در آن بازی هم بتوانیم طرفداران استقلال را خوشحال کنیم و یک گام دیگر به جلو نزدیک شویم. 
 
فارس:‌ مهمترین خبری که روز گذشته اتفاق افتاده این است که امید ابراهیمی می‌خواهد بعد از پایان جام جهانی به یک تیم عربی برود، تو در این مورد چه نظری داری؟ 
 
ابراهیمی چند روز دیگر باید در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان شرکت کند و فکر نمی‌کنم الان بخواهد تصمیمی بگیرد، به شخصه همیشه امید را تشویق کرده‌ام که در استقلال بازی کند و امسال هم این کار را انجام می‌دهم ولی طبعا او خودش باید بعد از جام جهانی تصمیم بگیرد و در این مورد صحبت کند. 
 
فارس: امسال می‌توانید به هواداران قول قهرمانی بدهید؟ 
 
من فکر می کنم امسال با وجود اینکه تیم‌های دیگری مثل سپاهان متحول شده‌اند، ولی ما می‌توانیم مدعی قهرمانی باشیم، مهم این است که استخوابندی اصلی تیم حفظ شود و بازیکنانی که آزاد هستند، در استقلال بمانند. 
 
فارس:‌ در مورد گروه‌بندی تیم ملی در جام جهانی چه نظری داری؟ 
 
مراکش تیم چندان سرشناسی در جام جهانی نیست،‌ اما پرقدرت به مسابقات آمده است، آنها مثل اسپانیا و پرتغال سرشناس نیستند، ولی اگر تیم ملی ما در مقابل مراکش بدون ترس بازی کند، مطمئنا می‌تواند موفق شود، کی‌روش استاد بحث روانشناسی است و قطعا این موضوع را به بازیکنان تذکر می‌دهد و امیدوار هستم ما در بازی با پرتغال و اسپانیا هم عملکرد خوبی داشته باشیم. 
 
فارس:‌ قبول داری که کمی سطح توقعات بالا رفته است؟ 
 
دقیقا،‌ ولی انتظار مردم این است که تیم ملی خوب بازی کند، من معتقدم اگر تیم ملی هر سه بازی را به رقبایش واگذار کند اما خوب بازی کند، مردم راضی می‌شوند و هیچ کس ناراحت نخواهد شد، شما دیدید در جام جهانی قبل وقتی ما به آرژانتین با یک گل باختیم، مردم به خیابان‌ها ریختند و این نشان می‌دهد که مردم از بازی خوب راضی می‌شوند، باز هم امیدوارم تیم ملی در جام جهانی سربلند باشد.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین